25.07.2022 07:49 0 Materiał Partnera Materiał partnera
Na rynku internetowym panuje ogromna konkurencja. Nie jest łatwo przebić się z ofertą, prowadzić rozpoznawalny e-commerce, zwłaszcza gdy dopiero zaczynamy przygodę z biznesem online. Oczywisty jest fakt, że gdy tylko oferta produktów pojawi się w naszym sklepie internetowym, chcemy zacząć sprzedawać. Jak szybko osiągnąć efekty – duży ruch w serwisie i sprzedaż? Czy w takim kontekście pozycjonowanie stron ma sens?
Pozycjonowanie stron to wiele czynności mających na celu zdobywanie jak najwyższych pozycji w wyszukiwarkach internetowych, czyli najlepszej widoczności dla użytkownika, który poszukuje określonych informacji, usług czy produktów. Najważniejsze elementy pozycjonowania to:
cykliczne publikowanie zoptymalizowanych treści na stronie, dbanie o odpowiedni dobór słów kluczowych do każdej podstrony w serwisie, na widoczności której nam zależy
prowadzenie działań link building, czyli pozyskiwanie linków zewnętrznych, zarówno z artykułów sponsorowanych, jak i z działań PR-owych, contentowych
optymalizacja strony internetowej, dbanie o strukturę, kod html, szybkość działania strony, poprawne adresy url itd.
Pozycjonowanie jest procesem długofalowym, dlatego pewną trudność może stanowi konkretna wycena usług SEO, a także efekty pracy będą widoczne dopiero po upływie dłuższego czasu – wszystko zależy od podjętych działań. Dlatego wielu właścicieli stron internetowych zastanawia się czy pozycjonowanie w ogóle ma sens – może lepiej przeznaczyć budżet na reklamę, Google Ads, reklamy Facebooka, mailing czy display. Każdy wymaga natychmiastowych efektów, ponieważ prowadzony biznes musi być rentowny. Warto jednak wiedzieć, że czas i pieniądze poświęcone na SEO mogą przynieść nam znakomite efekty i sprowadzać ruch do serwisu oraz przychód tak naprawdę w sposób pasywny. Oczywiście SEO wymaga określonych kosztów, ale już samo przejście do naszego serwisu, sprowadzanie klientów z organicznych wyników wyszukiwania jest procesem samoczynnym i bezpłatnym. Warto o tym pamiętać. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, sprawdź pozycjonowanie stron - WhitePress – firmy, która posiada największe doświadczenie w SEO na polskim rynku i działa również globalnie.
Jest to istotne pytanie zadawane przez właścicieli serwisów internetowych, ale pytanie, na które nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Pozycjonowane może kosztować nas pensję pracownika, jeśli zatrudnimy specjalistę SEO i naszym miesięcznym kosztem będzie oczywiście jego wynagrodzenie oraz koszty serwisowe, czy też programistyczne, jeśli zmiany na stronie internetowej będą wymagały interwencji programisty. Kolejną kwestią jest obsługa serwisu oraz koszty tworzenia contentu – czy robimy to na zewnątrz poprzez agencję, czy może sami piszemy najważniejsze treści. Link building najlepiej zlecić wyspecjalizowanej agencji, aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty i oszczędzić czas na poszukiwanie miejsc do linkowania oraz nawiązywania współpracy z wydawcami. Tutaj również musimy się zatrzymać. Możemy wydawać np. 2000 zł miesięcznie na SEO – link building, pisanie treści etc., optymalizowanie strony internetowej. Jednak jeżeli działamy w branży, w której jest ogromna konkurencja, musimy liczyć się ze sporymi nakładami finansowymi, rzędu nawet kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie. Dlatego trzeba skalować swój biznes i określić, czy przy zdobyciu odpowiedniej widoczności oraz ruchu na stronie, będziemy w stanie zarobić interesującą nas kwotę na pokrycie działalności. Warto jednak rozważyć inwestowanie w SEO, które w dłuższej perspektywie może okazać się kluczowym kanałem sprzedaży w naszym serwisie.