29.06.2022 14:36 0 Materiał partnera Materiał partnera

Prowadzisz firmę? Postaw na pozycjonowanie krajowe

Mat. partnera

Reklamowanie firmy w Internecie może przyjmować różne formy. Pozycjonowanie strony jest jedną z najskuteczniejszych. Można w ten sposób dotrzeć do szerszego grona odbiorców zainteresowanych firmą, jej produktami lub usługami. Pozycjonowanie krajowe pomaga w reklamie biznesu w długiej perspektywie czasu. Chcesz wiedzieć, na czym ono polega? Sprawdź w dalszej części tego artykułu!

Co to jest pozycjonowanie stron?

Firmy, które działają na rynku ogólnopolskim, czy to online, czy offline, warto, aby reklamowały się w Internecie. Pozycjonowanie krajowe może w znaczny sposób zwiększyć zasięgi dotarcia do grupy docelowej. Jego celem jest bowiem zdobywanie wysokich miejsc w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Są one prezentowane przez wyszukiwarkę, czyli najpopularniejsze, a zarazem darmowe narzędzie w sieci.

Jak pozycjonuje się strony internetowe?

Skrót SEO, czyli Search Engine Optimization oznacza dostosowanie witryny do wymagań, jakie przed ich twórcami i administratorami stawia wyszukiwarka. Tym samym na stronie wykonywanych jest wiele czynności, aby im sprostać. Dzięki odpowiednim zabiegom, prowadzonym m.in. przez Agencję Interaktywną Manley, witryna staje się atrakcyjniejsza dla robotów wyszukiwarki, które ją odwiedzają.

W ramach pozycjonowania stron internetowych wykonuje się następujące działania:

audyt SEO, w którym zawarte są wszystkie dane dotyczące aktualnego stanu strony,

• przygotowanie listy fraz kluczowych, na które powinna być pozycjonowana witryna,

• optymalizacja kodu witryny pod kątem jego struktury oraz czytelności,

• przyspieszenie ładowania strony,

• zbudowanie responsywności witryny, czyli dostosowania jej wyglądu oraz funkcjonowania do urządzeń mobilnych (smartfonów, tabletów),

• modyfikacja istniejących oraz stworzenie nowych treści, które będą atrakcyjne i przydatne dla użytkowników,

• optymalizowanie tytułów oraz opisów stron,

link building, czyli wdrożenie prawidłowego linkowania wewnętrznego oraz zdobywanie linków zewnętrznych, prowadzących z cennych i uznawanych miejsc w sieci.

Co daje pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie to długotrwały proces. Pierwsze efekty będą widoczne dopiero po 3-6 miesiącach - w zależności od stanu witryny w momencie rozpoczęcia działań SEO. Ale to nie powinno nikogo zrażać, a wręcz przeciwnie - zachęcać! Pozycjonowanie stron, mimo że trwa trochę czasu, to dostarcza efektów w dłuższej perspektywie. Nie są one tymczasowe, jak kampanie reklamowe prowadzone w ramach Google Ads, czy też Facebook Ads.

Pozycjonowanie daje szansę na dotarcie do większego grona osób zainteresowanych danymi produktami lub usługami. Jego pierwszą zaletą jest więc zwiększenie widoczności w sieci. Witryna, która pojawia się częściej w wynikach wyszukiwania, jest chętniej odwiedzana. To z kolei prowadzi do drugiej zalety, czyli zwiększenia ruchu na stronie. Stąd już bliżej do zrealizowania celów sprzedażowych.

Jednak pozycjonowanie wpływa pozytywnie nie tylko na kwestie sprzedażowe. Dzięki niemu możliwe jest również budowanie wizerunku. Strona, która znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania, wzbudza zaufanie klientów.

Podsumowanie

Pozycjonowanie jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na promocję firmowej witryny internetowej. Dzięki niemu można zwiększyć widoczność w sieci, ruch na stronie, a także sprzedaż. Warto pozycjonować stronę internetową, aby osiągać cele biznesowe i marketingowe, a także zdobywać przewagę nad konkurencją.


Czytaj również: