31.03.2022 08:00 1 AB
PGE informuje o kolejnych podejrzanych wiadomościach. Oszuści podszywają się pod spółkę i próbują wyłudzić pieniądze. Fałszywe SMS-y są kierowane nie tylko do klientów PGE, ale także do osób niezwiązanych ze spółką.
Jak informuje PGE, fałszywe wiadomości informują o wyłączeniu energii w przypadkach nie wpłacenia rzekomego długu. Aby tego uniknąć, pod komunikatem widnieje informacja o możliwości spłaty należności poprzez link, przelew lub BLIK.
— PGE Obrót apeluje do swoich klientów o zachowanie szczególnej ostrożności, nieotwieranie fałszywych linków oraz niewpłacanie pieniędzy na numer konta przekazany w fałszywej korespondencji, a w przypadku wątpliwości o kontakt z PGE Obrót za pośrednictwem kanałów zdalnych lub w stacjonarnych Biurach Obsługi Klienta - informuje PGE Obrót.
Fot. Czytelnik
Fałszywą od prawdziwej wiadomości można w łatwy sposób odróżnić. PGE w korespondencji o zaległych płatnościach zawsze umieszcza nr klienta, nr faktury czy dokumentu wraz z terminem płatności i kwotą do zapłaty. W przysłanej wiadomości przez PGE nie ma nigdzie linku, który przekierowuje do płatności.
Jak informuje spółka, sprawa jest na bieżąco monitorowana, a strony, które zawierają fałszywe linki są blokowane.