07.10.2011 18:00 0

Brązowy medal dla Trójmiasta

Trójmiasto zajęło trzecie miejsce w rankingu polskich miast pod względem ilości eventów biznesowych. Tę dobrą dla wiadomość można przeczytać w drugim raporcie Polskiej Organizacji Turystycznej (Poland Convention Bureau) „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2011”.   Znakomity wynik Trójmiasta (pierwsze miejsce w rankingu zajął Kraków, a drugie Warszawa) to rezultat 6-letniej działalności Gdansk Convention Bureau, dzięki czemu powstała spójna, skoordynowana oferta konferencyjna. Nie sposób także pominąć czterech produktów turystyki biznesowej opartych na miejscowych atrakcjach turystycznych, czyli: Amber&Relax (bursztyn), Castle&Adventures (średniowieczne zamki – biznesmeni jeżdżą na wycieczki do Malborka czy Gniewu), Sea&Emotion (Morze Bałtyckie), Solidarity&Freedom (Solidarność). Wiosną 2012 roku zostanie oddane natomiast do użytku Amber Expo, czyli nowa, większa i bardziej nowoczesna siedziba Międzynarodowych Targów Gdańskich.  

Gdańsk Convention Bureau (GCB) zostało powołane w 2005 roku jako miejskie biuro kongresów. Jest częścią Gdańskiej Organizacji Turystycznej – stowarzyszenia, które zrzesza ponad 110 członków. Miasto Gdańsk jest strategicznym Partnerem. Na mocy porozumienia z Polską Regionalną Organizacją Turystyczną (PROT) GCB jest odpowiedzialne za promocję turystyki biznesowej.

Głównym zadaniem Gdańsk Convention Bureau jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w naszym regionie. Obecnie, jednym z najważniejszych projektów realizowanych przez Gdańsk Convention Bureau jest kampania promocyjna „Promocja turystyki biznesowej jako markowego produktu Gdańska i Pomorza”. Projekt ten współfinansowany jest z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 (RPO WP).


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...