07.11.2021 17:29 12 NW/UG Kosakowo
Mieszkanka Gdyni straciła swoje oszczędności – dała się oszukać metodą na „pracownika banku”. W sumie jej konto uszczupliło się o ponad 46 tys. zł.
Policjanci niemal każdego dnia prowadzą działania mające na celu ustrzec mieszkańców przed oszustwami metodą „na pracownika banku” czy na „policjanta”. Wciąż jednak zdarzają się przypadki, kiedy oszuści potrafią konsekwentnie pozbawiać nieświadomych ludzi oszczędności.
Ostatnio na telefon komórkowy 50-letniej mieszkanki Gdyni zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik banku. Podczas rozmowy powiedział kobiecie, że dzień wcześniej ktoś próbował złamać zabezpieczenia jej konta bankowego, po czym nakłonił ją do pobrania aplikacji na telefon, aby dodatkowo zabezpieczyć konto. W rezultacie kobieta wykonała kilka autoryzacji poprzez otrzymane kody sms’em i straciła ponad 46 tys. zł.
Policjanci przyjęli zawiadomienie i pracują nad ustaleniem i zatrzymaniem sprawców.
Apelują jednocześnie, by nie wykonywać żadnych transakcji przez telefon. Pracownik banku lub innej instytucji nigdy nie zadzwoni z takim żądaniem. Jeśli ktoś dzwoni i podaje się np. za pracownika banku oraz mówi o zagrożonych środkach na koncie – należy się rozłączyć, udać do placówki osobiście i zgłosić fakt ten na policję.