07.11.2021 17:29 12 NW/UG Kosakowo
Mieszkanka Gdyni straciła blisko 50 tysięcy
Mieszkanka Gdyni straciła swoje oszczędności – dała się oszukać metodą na „pracownika banku”. W sumie jej konto uszczupliło się o ponad 46 tys. zł.
Policjanci niemal każdego dnia prowadzą działania mające na celu ustrzec mieszkańców przed oszustwami metodą „na pracownika banku” czy na „policjanta”. Wciąż jednak zdarzają się przypadki, kiedy oszuści potrafią konsekwentnie pozbawiać nieświadomych ludzi oszczędności.
Ostatnio na telefon komórkowy 50-letniej mieszkanki Gdyni zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik banku. Podczas rozmowy powiedział kobiecie, że dzień wcześniej ktoś próbował złamać zabezpieczenia jej konta bankowego, po czym nakłonił ją do pobrania aplikacji na telefon, aby dodatkowo zabezpieczyć konto. W rezultacie kobieta wykonała kilka autoryzacji poprzez otrzymane kody sms’em i straciła ponad 46 tys. zł.
Policjanci przyjęli zawiadomienie i pracują nad ustaleniem i zatrzymaniem sprawców.
Apelują jednocześnie, by nie wykonywać żadnych transakcji przez telefon. Pracownik banku lub innej instytucji nigdy nie zadzwoni z takim żądaniem. Jeśli ktoś dzwoni i podaje się np. za pracownika banku oraz mówi o zagrożonych środkach na koncie – należy się rozłączyć, udać do placówki osobiście i zgłosić fakt ten na policję.
Komentarze
Maria08.11.2021 16:20:18
Ja dzwoniłam na policję i powiedzieli że skoro nic nie wyłudzili to nie ma tematu. Posiadałam tylko numer telefonu. I tak to wyglądało w moim przypadku. Więc nie wiem
0 0 + odpowiedz
raf08.11.2021 13:31:48
Ludzie Zamiast psioczyć na starsze osoby, że nie radzą sobie z technologią, uświadamiajcie ich! To, co dla wielu z nas jest oczywiste, dla nich może być kosmosem. Macie starszych rodziców czy dziadków - edukujcie ich! Banki tego nie zrobią
3 0 + odpowiedz
Nie jestem robotem08.11.2021 13:39:27
Problem w tym, że starsze osoby nie chcą i nie potrafią przyswajać nowych technologii. Natomiast słuchają obsługi banku, bo ta pięknie zachęca do nowinek bankowych.
1 1 + odpowiedz
raf08.11.2021 16:24:47
tu trzeba uczyć seniorów, żeby wszelkie sprawy załatwiali tylko w "okienku" bankowym, a wszelkie telefony z "banku" ignorowali
1 0 + odpowiedz
On 08.11.2021 11:01:19
I bardzo dobrze Niech dalej okradaja na metoda na banki
0 1 + odpowiedz
Gdynianin 08.11.2021 09:12:12
Tylko wyborcy KO dają się nabrać na taki prosty trik. T.z lemingi nie grzeszą inteligencją i jedyną wiedzę jaką mają to z faszystowskiego TVN24.
3 11 + odpowiedz
Gorszy sort08.11.2021 18:27:59
Oczywiście bo pisiory wzorem pierwszego sekretarza nie mają kont
0 0 + odpowiedz
Marian Uklasz08.11.2021 13:52:44
Ja myślałem że tylko mohery do których pewnie należysz czują się niedouczone technologicznie a szukasz wśród innych.
1 0 + odpowiedz
Dokładnie08.11.2021 10:05:06
Wyborcom PiSu, TVP na okrągło dudni, że są mądrzy, bo głosują na PiS. Z tego powodu, że wyborcy PiSu są mądrzy, bo im tak mówi TVP, więc nie szczepią się.
1 2 + odpowiedz
hej nadmorski08.11.2021 07:56:02
"Podczas rozmowy powiedział kobiecie, że dzień wcześniej ktoś próbował złamać zabezpieczenia jej kota bankowego" --> co to jest kot bankowy?
3 1 + odpowiedz
np. Jan Kowalski08.11.2021 00:48:22
mam lepszy pomysł... telefon odebrać i kontynuować rozmowę ale udawać ze się nie rozumie i nie wie jak instalować aplikacje na telefonie albo ma sie z tym problem, i próbować go nakłonić aby ja zainstalował. wtedy złapać gnoja na gorącym. Z drugiej strony tyle się o tym mówi a jednak co chwile ktoś daje się na to nabrać.... to jest po prostu żałosne
6 1 + odpowiedz
F08.11.2021 08:50:26
Taki cwaniaczek, raczej nie będzie komuś instalował aplikacji. On chce mieć wszystko gotowe. Po za tym, ludzie cały czas dają się nabierać politykom i nikt w tym nic złego nie widzi. Wręcz przeciwnie które polityk potrafi więcej obiecać, de facto nabrać wyborców, ten jest bardziej doceniany wśród swojego elektoratu.
2 0 + odpowiedz