03.09.2021 10:30 2 NW/gdynia.pl
Nie po drodze ci do gdyńskiego urzędu miasta, a w planach masz zakupy? W centrum handlowym Riviera uruchomiono Centrum Obsługi Mieszkańca.
Od poniedziałku do soboty w godz. 10:00-18:00 w Centrum Obsługi Mieszkańca na gdynian czeka 18 urzędowych stanowisk, w tym kasa i punkt informacyjny.
Nowa przestrzeń pozwoli mieszkańcom miasta załatwić urzędowe sprawy, bez odwiedzania placówki. Na wizytę trzeba się uprzednio umówić, można to zrobić telefonicznie dzwoniąc na infolinię: 58 626 26 26 (od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00) lub online na stronie rezerwacje.um.gdynia.pl.
Źródło: gdynia.pl
Po umówieniu spotkania, w nowym stanowisku ratusza załatwimy następujące sprawy:
EWIDENCJA LUDNOŚCI (stanowiska 2-4):
– zgłoszenie zameldowania/wymeldowania, – nadanie numeru PESEL, – wydawanie zaświadczeń, – potwierdzenie profilu zaufanego (stanowisko 3).
DOWODY OSOBISTE (stanowiska 5-6):
– złożenie wniosków o wydanie dowodu osobistego.
REJESTRACJA POJAZDÓW (stanowiska 7-14):
– rejestracja i przerejestrowanie pojazdów, – wydawanie stałych dowodów rejestracyjnych, – wpisy i adnotacje w dowodach rejestracyjnych.
PRAWA JAZDY (stanowiska 15-16):
– wydanie PKK po raz pierwszy, – złożenie wniosku o zmianę danych w prawie jazdy, – złożenie wniosku o wymianę zagranicznego prawa jazdy na dokument polski.
Bez rejestracji wcześniejszej możemy natomiast m.in. wziąć udział w Narodowym Spisie Ludności i Mieszkań, zarejestrować pojazd czy np. Założyć Kartę Mieszkańca.
– Stawiamy na elastyczność, a więc w miarę zapotrzebowania będziemy dostosowywać stanowiska do bieżącej sytuacji i oczekiwań mieszkańców. Dobrym przykładem jest stanowisko numer 1, które do 30 września będzie funkcjonować jako mobilny punkt spisowy, a już od 1 października jako stanowisko dotyczące programu Czyste Powietrze oraz Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. W późniejszym terminie możemy przekwalifikować to stanowisko na punkt związany np. z Budżetem Obywatelskim itd. – wyjaśnia dyrektor Rafał Klajnert.
Jak podkreśla gdyński magistrat, 18 stanowisk czynnych przez sześć dni w tygodniu to tysiące dodatkowych terminów wizyt dostępnych w ciągu miesiąca.
Źródło: gdynia.pl