06.07.2021 10:30 0 PM/ZUS
W związku ze zmianami, które zaszły w programie „Dobry stary”, pomorskie placówki ZUS planują cykl dyżurów. Eksperci wytłumaczą m.in. w jaki sposób składać wnioski i jak założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE).
Od 1 lipca do 30 listopada można będzie składać wnioski o wsparcie w ramach programu „Dobry start”, czyli tzw. „300 plus”. Do tej pory, za obsługę wniosków i wypłatę pieniędzy odpowiedzialne były lokalne Ośrodki Pomocy Społecznej. Teraz obowiązki te przejął Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
— Wnioski o wsparcie będzie można składać wyłącznie elektronicznie poprzez PUE ZUS, portal Emp@tia bądź serwisy elektroniczne niektórych banków. Także decyzja dotycząca świadczenia będzie w formie elektronicznej. Zmieni się również sposób wypłaty świadczenia. Będzie on następował jedynie na rachunek bankowy. Płatność bezgotówkowa to bowiem znacznie tańsza i bezpieczniejsza forma niż przekaz gotówkowy - informuje Krzysztof Cieszyński, regionalny rzecznik prasowy województwa pomorskiego.
Aby ułatwić klientom uzyskanie wsparcia, pomorskie placówki ZUS przygotowały cykl dyżurów dotyczących „Dobrego startu”. Eksperci będą do dyspozycji w różnych miejscowościach. Opowiedzą o zmianach, które zaszły w programie, założą profil na PUE oraz pomogą złożyć elektronicznie wniosek o świadczenie.
W powiecie puckim najbliższy dyżur odbędzie się 8 lipca w godzinach od 9 do 13 w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Helu przy ul. Wiejskiej 50.