01.07.2021 18:28 26 WH

Zamknięcie kasy biletowej w Luzinie – apel wójta i mieszkańców

Źródło: mat. pras.

Od czwartku (1 lipca) nie kupimy biletu na pociąg w kasie biletowej w Luzinie - punkt sprzedaży został zlikwidowany. Z decyzją przewoźnika nie zgadzają się podróżni oraz wójt. Jarosław Wejer, który zwrócił się z apelem o zachowanie kasy w dotychczasowej formie. Mieszkańcy stworzyli petycję w tej sprawie.

Szybka Kolej Miejska Trójmiasto, za pośrednictwem Facebookowa, 22 czerwca poinformowała o likwidacji kasy biletowej w Luzinie. Budynek ma powrócić do właściciela - PKP S.A. To oznacza, że od lipca pasażerowie z Luzina będą mogli kupić bilety u kierownika pociągu bez opłaty dodatkowej lub w aplikacjach mobilnych.

Z taką decyzją nie zgadzają się mieszkańcy gminy Luzino, którzy wyraz swojego niezadowolenia wyrazili m.in. w komentarzach na Facebooku pod postem przewoźnika oraz w wiadomościach na naszej skrzynce pocztowej.

To jedna z większych wsi w Polsce, w Luzinie mieszka ponad 7 tysięcy osób. Jest to ostatnia kasa pomiędzy Wejherowem a Lęborkiem. W Luzinie w godzinach szczytu jest pełen peron od ludzi, to trudno sobie wyobrazić, kiedy to na początku miesiąca wszyscy będą chcieli u kierownika pociągu kupować bilety miesięczne – napisał jeden z czytelników w wiadomości mailowej.

W czwartek (24 czerwca) apel do PKP SKM wystosował wójt gminy Luzino Jarosław Wejer. Ponadto w załączeniu do pisma przesłano petycję mieszkańców. Zebrano 325 podpisów popierające zachowanie kasy biletowej w Luzinie.

Brak kasy biletowej spowoduje przede wszystkim utrudnienia dla osób starszych, którzy nie umieją korzystać z kupowania biletów poprzez aplikację czy stronę internetową, bądź w ogóle nie posiadają do tego dostępu – czytamy w apelu.

Następnego dnia, w piątek (25 czerwca), przewoźnik na Facebooku poinformował, że decyzja jest ważna, a kasa zostanie zamknięta z końcem czerwca.

Pełna treść apelu wójta znajduje się tutaj.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...