14.09.2011 15:45 0

Mapa wyzysku na ratunek pracownikom

Pod koniec sierpnia uruchomiono stronę hiperwyzysk.pl, na której można zgłaszać problemy związane z pracą w markecie. Od tamtego czasu w serwisie pojawiło się kilkadziesiąt zgłoszeń pracowników marketów, ale i małych osiedlowych sklepików.

Strona składa się z mapy, na której można oznaczać gdzie i w jakiś sposób wyzyskuje się pracownika. Akcja, którą prowadzi Solidarność oraz inne organizacje pozarządowe jest również wspierana przez Unię Europejską. Jej głównym celem jest zwrócenie uwagi na warunki pracy w sklepach wielkopowierzchniowych.

  • Chcemy pokazać i przybliżyć Wam obraz pracy w przeciętnym markecie z poziomu podstawowego pracownika. Być może dzięki tej akcji uda nam się wpłynąć na poprawę obecnej sytuacji. Być może akurat w Twoim sklepie wszystko jest w porządku, ale z analiz wykonanych w ramach naszej akcji wynika, że często szeregowi pracownicy sklepów wielkopowierzchniowych mają wiele powodów do zmartwień. Chcemy zainteresować jak najwięcej osób naszą sytuacją, warunkami pracy, wynagrodzeniami, bezpieczeństwem, po to abyście przyglądali się naszej sytuacji i tym samym oddziaływali nawet w bierny sposób na ludzi, którzy są w stanie to zmienićnawołują organizatorzy akcji.

Zgłaszający zwracają przede wszystkim uwagę na mobbing w pracy, pracę na wielu stanowsikach oraz ma zbyt małe zarobki w stosunku do wykonywanej pracy.

  • Stres i mobbing to jeden z problemów jakie nas nękają ze strony kierownictwa i zarządu sklepu XXX GDYNIA.Nasza pani kierownik przechodzi samą siebie w zastraszaniu personelu,jak ktoś jest chory i pójdzie na zwolnienie to wzywa takiego delikwenta do siebie i straszy zwolnieniem w przypadku kiedy jeszcze raz ośmieli się pójść na zwolnieniezgłasza pracownik sklepu w Gdyni.

  • Kierowniczka nazywa panie pracujące na kasie idiotkami,wzywa nas wielokrotnie na rozmowy gdzie nam mówi że nikt nas nie lubi, że jesteśmy najgorszymi pracownicami zadaje wiele prac na raz i ciągle sprawdza czy już zostały wykonane czym nas dodatkowo stresuje, wykonujemy wiele zadań za kierownictwo np. wystawianie faktur, robienie zwrotów, zamówień, raporty kasjerek, dodatkowo kierowniczka straszy nas notatkami służbowymi za takie przewinienia jak np. nie wyrabianie się z pracą czy nieumyślne wyrzucenie czegoś (materiały promocyjne) lub nieorientowanie się w jakimś temacie, a na dokładkę tego wszystkiego pada zdanie, że jeśli się nie podoba to możemy się zwolnić – pisze pracownik jednego ze sklepów w Gdańsku.

W treści każdej skargi podawana jest nazwa sklepu oraz mail zgłaszającego, informacje te są widocznie wyłącznie dla twórców mapy. Wszelkie działania w ramach poprawienia sytuacji zgłaszającego sprawę zależą od założycieli mapy.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...