"Szykują się duże zmiany! Twoje zdanie się liczy! Weź udział w konsultacjach społecznych" - tak to wyrażenia swoje opinii na temat przyszłości kolejowego połączenia Redy z Helem zachęcają helscy urzędnicy. Ruszyły konsultacje projektu poprawy przepustowości tej trasy. Przygotowano kilka wariantów.
PKP Polskie Linie Kolejowe opracowują dokumentację przygotowawczą dotyczącą projektu „Poprawa przepustowości na linii nr 213 Reda – Hel”. A to, zdaniem m.in. przedstawicieli puckiego i helskiego magistratu oznacza elektryfikację tego połączenia oraz inne inwestycje powiązane np.: budowę wiaduktu w Pucku, co pomoże odkorkować ul. Wejherowską.
— Coś, co wydawało się tylko niemożliwym do spełnienia marzeniem, teraz staje się czymś coraz bardziej realnym, ale potrzebna jest opinia mieszkańców. Do stycznia można zapoznać się z propozycjami różnych rozwiązań i z dokumentacją - wyjaśniają urzędnicy.
Autorzy projektu przygotowali cztery warianty. Pierwszy zakłada odnowienie istniejącej infrastruktury i likwidację punktowych i odcinkowych ograniczeń prędkości na linii kolejowej nr 213.
Drugi zakłada poprawę przepustowości i dostępności linii kolejowej nr 213 poprzez modernizację nawierzchni na wybranych odcinkach; elektryfikację oraz budowę stacji (mijanek) Reda Rekowo, Żelistrzewo, Swarzewo, Władysławowo Port, Chałupy oraz Hel Bór jak również budowę nowych przystanków osobowych Reda Ciechocino, Smolno, Chałupy Kemping, Kuźnica Wschód oraz Jastarnia Wschód.
Trzecia opcja obejmować by miała poprawę przepustowości i dostępności linii kolejowej nr 213 poprzez modernizację nawierzchni na wybranych odcinkach; elektryfikację oraz dobudowę drugiego toru między st. Mrzezino i Żelistrzewem oraz Władysławowem i Władysławowem Port, a także budowę stacji (mijanki) Reda Rekowo, Żelistrzewo, Swarzewo, Władysławowo Port, Chałupy i Hel Bór oraz nowych przystanków osobowych Reda Ciechocino, Smolno, Chałupy Kemping, Kuźnica Wschód i Jastarnia.
Ostatni, czwarty wariant zakłada poprawę przepustowości i dostępności linii kolejowej nr 213 poprzez modernizację nawierzchni na wybranych odcinkach; elektryfikację oraz dobudowę drugiego toru między Redą Ciechocino i Puckiem, Swarzewem i Władysławowem Port oraz Kuźnicą i Jastarnią Zachód oraz budowę stacji Chałupy i Hel Bór oraz nowych przystanków osobowych Reda Ciechocino, Smolno, Władysławowo Południe, Chałupy Kemping, Kuźnica Wschód i Jastarnia Wschód.
Istnieje też wariant 4A. Ten jest rozbudowywany względem Wariant nr 4 o obiekty drogowe wzdłuż ulicy Helskiej (na skrzyżowaniu ul. Helskiej z LK213) oraz wzdłuż ulicy 10. Lutego w Pucku (na skrzyżowaniu z LK213). Pozostałe rozwiązania projektowe są zbieżne z Wariantem nr 4.
mat. pras.
Dokumenty dostępne są w tym linku. Tam znajduje się też ankieta, którą można wypełnić do 31 stycznia.
— Zachęcamy do wypełnienia ankiety, a tym samym do podzielenia się swoja opinią w tym temacie - zachęcają pracownicy samorządów.