Gdańska Stocznia Remontowa zmodernizuje dwie siostrzane jednostki obsługiwane przez Stena Line. Planuje się przebudować i wyremontować pokłady dla pojazdów ciężarowych na Superfast Ferries VII i VIII.
Oprócz tego przebudowie zostaną poddane przestrzenie pasażerskie z restauracjami, bramami i pomieszczeniami rekreacyjnymi. Szwedzki armator wyczarterował Superfast VII i VIII na okres trzech lat. Nieoficjalnie wiadomo, że koszt przebudowy wynosi około 14 mln euro.
Oba statki Stana Line zostały zbudowane w stoczni HDW w Kilonii w 2001 roku dla greckiego armatora. W 2006 roku sprzedano je do Estonii. Stena Line wyczarterowała jednostki od estońskiego armatora w 2011 roku. Statki mogą przewozić 717 pasażerów i mają 1924 metry ładunkowe, prędkość jaką osiągają to 27 węzłów.
Modernizacja ma się zakończyć jesienią 2011 roku. Statki będą pływać połączeniem Belfast-Stranraer, które docelowo zostanie przekształcone w trasę Belfast-Cairnryan.