07.05.2018 12:50 3 mike/Gdynia.pl

Dostawcy sprawniej poradzą sobie w Gdyni

Źródło: ZDiZ Gdynia, za: Gdynia.pl

Na razie jest ich 11, i to w śródmieściu, ale jeśli program się powiedzie, może być ich znacznie więcej, również w innych dzielnicach Gdyni. Mowa o miejscach dedykowanych wyłącznie kierowcom samochodów dostawczych. To efekt realizacji projektu Freight TAILS, który ma wydatnie upłynnić ruch i usprawnić proces dostaw.

Poszukiwanie miejsca parkingowego w centrum Gdyni może być sporym wyzwaniem. Problem ten doskonale znają kierowcy samochodów dostawczych, którzy muszą codziennie realizować dostawy do pobliskich firm i sklepów. Do początku maja ich praca powinna jednak przebiegać sprawniej, a to dzięki specjalnie dedykowanym kopertom postojowym.

Na początku ze specjalnych 11 kopert skorzystają kierowcy samochodów dostawczych w centrum Gdyni, na ulicach: Starowiejskiej (4), Świętojańskiej (4) i Abrahama (3). Postój w takim miejscu będzie dozwolony do 15 minut, aby zapewnić niezbędną rotację. Taki czas powinien wystarczyć na rozładowanie towaru. Z miejsc będą mogli na czas rozładunku korzystać również właściciele firm zlokalizowanych w śródmieściu.

Źródło: Gdynia.pl

Planowane jest rozszerzenie projektu o kolejnych 18 punktów w centrum, a w przyszłości – być może również o inne dzielnice.

Projekt służy znalezieniu dobrego rozwiązania dla poprawy sytuacji komunikacyjnej w Śródmieściu poprzez lepsze rozplanowanie dostaw zaopatrzenia – wyjaśnia Andrzej Bień, wiceprzewodniczący gdyńskiej Rady Miasta. – Dzięki wspólnej pracy wielu zainteresowanych stron będziemy mieli okazję przyjrzeć się, czy zaproponowane rozwiązania korzystnie wpłyną na czas dostaw oraz czy skutecznie uda się zminimalizować występujące z tej przyczyny problemy. Chcemy, żeby dostawy odbywały się płynnie i efektywnie, a jednocześnie nie stwarzały istotnych uciążliwości dla mieszkańców – dodaje.

Wraz z początkiem maja Zarząd Dróg i Zieleni rozpoczął wyznaczanie miejsc postojowych dla samochodów dostawczych.

Wcześniej dokładnie sprawdzono, ile dostaw pojawia się w poszczególnych miejscach oraz jaki wpływ mają one na płynność ruchu pieszych i pojazdów. Nad projektem Freight TAILS pracowała od października 2016 roku cała 67-osobowa grupa zadaniowa, którą wspierał doświadczony ekspert z Politechniki Gdańskiej – informuje Urząd Miasta Gdyni na swojej stronie internetowej.

Podobne rozwiązania z powodzeniem są stosowane na zachodzie Europy.

Wraz z wyznaczeniem miejsc postojowych dla dostawców rozpoczyna się też kampania informacyjno-promocyjna, która przybliży samym zainteresowanym i mieszkańcom zasady ich działania. Projekt Freight TAILS jest realizowany dzięki unijnemu wsparciu w ramach programu URBACT III, który pokrywa 85% kosztów.

Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...