26.12.2017 10:03 4 Redakcja/Gdynia.pl

Jest szansa na lepszy dojazd do północnych dzielnic Gdyni

Źródło: Gdynia.pl

Kilkukilometrowe korki to codzienność kierowców, którzy w godzinach szczytu komunikacyjnego muszą się dostać na północ Gdyni. Ci, którzy wybierają przejazd ulicą Pucką, zamiast zatłoczoną Estakadą Kwiatkowskiego, mogą zyskać kilka dodatkowych minut lub… utknąć w korku przed szlabanem kolejowym. Planowane inwestycje miasta i kolejarzy mają to zmienić.

Ulica Pucka jest wymieniana jako alternatywna droga prowadząca na północ Gdyni, która może odciążyć zatłoczoną Estakadę Kwiatkowskiego. Problemem są przejazdy kolejowe, które skutecznie spowalniają ruch na tej ulicy. Gdyńscy samorządowcy podpisali porozumienie dotyczące budowy wiaduktu kolejowego, który odciąży tę arterię. Niebawem ma zostać podpisany podobny dokument ws. wiaduktu drogowego.

PKP PLK SA realizuje projekt „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia–Słupsk”, współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej. W ramach tego projektu planuje się usunięcie kolizyjnego skrzyżowania drogowo-kolejowego, które znajduje się na przecięciu linii kolejowych 202 i 250 z ulicą Pucką w okolicy ul. Chylońskiej. W celu realizacji tego zadania, miasto podpisało już porozumienie z PKP PLK SA, które przewiduje, że Gdynia sfinansuje przebudowę układu drogowego. Wstępnie szacowany koszt inwestycji to około 30 mln zł, z czego połowę pokryje miasto, a drugą połowę PKP PLK SA – informuje serwis internetowy Gdyni.

Źródło: Gdynia.pl

W praktyce kierowcy pojadą tunelem pod torami nieopodal ulicy Chylońskiej i wiaduktem w pobliżu ulicy Żarnowieckiej. Wiadukt drogowy powstanie w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – etap III”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską.

W ramach tego projektu usuwane są kolizyjne skrzyżowania drogowo-kolejowe. W Gdyni planowane jest wybudowanie wiaduktu drogowego w ciągu ulicy Puckiej, nad torami kolejowymi linii 201 i 228 oraz nad grupą torów stacji Gdynia Port w okolicy ul. Unruga – informuje oficjalna strona internetowa miasta.

Koszt planowanego wiaduktu drogowego, podobnie jak w przypadku tunelu, również wyniesie około 30 milionów złotych. Większą część (18 mln zł) ma pokryć miasto, a pozostałą – PKP PLK SA. Warto również wspomnieć, że w ramach tych inwestycji zostaną zlikwidowane trzy przejazdy kolejowe, w tym na ulicach Północnej i Hutniczej.

Mieszkańców północnych dzielnic Gdyni najbardziej interesuje to, kiedy będą mogli skorzystać z nowych udogodnień. Niestety, nie nastąpi to prędko. Szybciej ma być wybudowany wiadukt drogowy. Być może jego otwarcie nastąpi w 2021 roku. Tunel pod torami kolejowymi może być oddany dwa lata później, czyli w 2023 roku.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...