03.11.2017 15:00 0 Redakcja

Chcą przyciągnąć bogatych klientów z Europy na ryby

Zdjęcie ilustracyjne, fot. Łukasz

Ruszył projekt szkoleń „Retrout” przeznaczony dla hotelarzy i kwaterodawców, a przede wszystkim dla – przewodników wędkarskich znających język angielski. Działacze z Lokalnej Organizacji Turystycznej Kaszuby Północne chcą do regionu przyciągnąć najbogatszych turystów spoza granic kraju i zarabiać głównie na połowie ryb.

Ambicje są duże – nie ukrywa Mikołaj Czuba z LOT Kaszuby Północne. – Nowa branża celuje w najbardziej wymagających, ale i najbogatszych klientów z Europy Zachodniej. Okazuje się, że na połowie ryb można zarobić dużo więcej, oferując przysłowiową wędkę niż złowioną rybę! – zaznacza.

Dodaje, że tą przysłowiową wędką ma być nowy pakiet turystyczny dla miłośników wypraw wędkarskich na Zatoce Puckiej i Jeziorze Żarnowieckim. Rozwój branży w ramach programu „Retrout” prowadzony będzie przy współpracy szwedzkich koordynatorów. Projekt ma wspierać i promować zrównoważone zarządzanie morskimi zasobami Regionu Morza Bałtyckiego wypracowane w Skandynawii. Natomiast społeczność Nordy będzie miała szansę się wzbogacić dzięki zwiększeniu liczebności ryb.

Wędkarze przyjadą do nas tylko, jeśli ryb do złapania na wędkę będzie odpowiednio dużo. Morski Instytut Rybacki ma zadbać między innymi o przepławkę dla ryb na rzece Redzie, która umożliwi swobodną wędrówkę w górę rzeki i rozmnażanie się. Przewiduje się też zarybianie wód Zatoki Puckiej ze specjalnych zbiorników w Swarzewie – podaje Czuba.

Dlatego organizacje oraz firmy dysponujące odpowiednim potencjałem zostaną skupione w narodowy i międzynarodowy klaster, a wyspecjalizowana firma będzie pracowała nad wspólnym zwiększeniem atrakcyjności oferty.

Nadmorskie samorządy wspólnie wypracują strategie rozwoju i planowania kolejnych inwestycji. Przy współudziale klastrów powstanie specjalne narzędzie internetowe, wzorowane na stronie Booking.com, umożliwiające klientom rezerwację usług w nowej branży oraz zapewniające jej promocję – wyjaśnia przedstawiciel Kaszub Północnych.

I zaprasza do kontaktu z LOT-em zwłaszcza przewodników rybackich, hotelarzy i kwaterodawców, którzy nie boją się anglojęzycznych klientów.

Wierzymy, że wspólnie uda się nam stworzyć markowy, lokalny pakiet usług dla miłośników wędkarstwa szyty na miarę potrzeb najbardziej wymagających klientów – podsumowuje Mikołaj Czuba.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...