24.10.2017 18:30 10 Redakcja
W sierpniu mieszkańcy okolic stacji Wejherowo-Śmiechowo za pośrednictwem jednego z wejherowskich stowarzyszeń napisali wniosek do kolei. Poprosili o przeprowadzenie remontu obiektu i zachowanie tam czystości. Odpowiedź, jaką otrzymali, nie wyczerpuje jednak problemu.
W imieniu mieszkańców Śmiechowa pismo do PKP wystosowało Stowarzyszenia Dla Wejherowian.
– Zwracamy się z wnioskiem o remont terenu przyległego do budynku kasy biletowej i jego odnowienie, a także o montaż dodatkowych wiat dla pasażerów, szczególnie na peronie w kierunku Gdyni. Niezbędne jest również systematyczne sprzątanie wokół budynku, torowiska i peronów – zauważyli wnioskodawcy. Więcej o sprawie pisaliśmy w tym artykule.
W październiku mieszkańcy tej części Wejherowa otrzymali odpowiedź od kolejarzy. Czytamy w niej, „że dla odcinka linii Gdynia Chylonia–Słupsk przeprowadzone zostało postępowanie przetargowe na opracowanie dokumentacji projektowej", a podpisanie umowy z wykonawcą opracowań zaplanowano na ten sam miesiąc. Prace mają objąć również peron w Śmiechowie.
– Z uwagi na planowane przesunięcie układu torowego w stronę budynku kasy stacyjnej, które związane jest z budową dwóch torów oraz skarpy, może zachodzić konieczność rozebrania istniejących budynków będących w kolizji z planowaną infrastruktura kolejową – czytamy w piśmie kolejarzy.
PKP dodało, że projekt ten obejmuje modernizację torów i budynków kolejowych, jednak budynków przeznaczonych do obsługi podróżnych – już nie. Należą one do Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP Gdańsk.
Takie stanowisko kolei nie usatysfakcjonowało autorów petycji. Jak podkreślają, otrzymali informację jedynie na temat modernizacji linii kolejowej, ale pozostałe pytania i wnioski nie doczekały się odpowiedzi. Dlatego do oddziału gospodarowania nieruchomościami kolei w sprawie porządku na stacji w Śmiechowie zostało wysłane kolejne pismo.