Gdyńska kampania „Mały procent – wielka sprawa!” została wyróżniona w konkursie „Kampania Społeczna Roku 2010” w kategorii Inicjatywy 1%. Konkurs po raz trzeci zorganizowała Fundacja Komunikacji Społecznej wraz z portalem kampaniespoleczne.pl.
Do konkursu, którego celem jest promowanie dobrych praktyk w marketingu społecznym,
zgłoszono 73 kampanie społeczne zrealizowane w Polsce w 2010 r. Jury, złożone z 16
ekspertów w dziedzinie marketingu społecznego, przyznało nagrody w czterech kategoriach
oraz wyróżniło 6 kampanii.
Kampania „Mały procent – wielka sprawa!” została wyróżniona za trafnie rozpoznany problem dotyczący wielu osób wypełniających zeznania podatkowe. Ogromny wybór organizacji pożytku publicznego sprawia, że nie wiadomo, którą z nich wybrać. Gdyńska kampania pomaga rozwiązać ten dylemat – namawiając do przekazania 1% na rzecz działającej lokalnie organizacji i prezentując wszystkie organizacje pożytku publicznego z Gdyni.
Kampania „Mały procent – wielka sprawa!”, prowadzona przez Gdyńskie Centrum Organizacji Pozarządowych we współpracy z gdyńskimi organizacjami posiadającymi status organizacji pożytku publicznego, przynosi wymierne efekty. Liczba gdynian świadomie przekazująca 1% swojego podatku rośnie z roku na rok. W tym roku zrobiło to prawie 54% mieszkańców. Średnia krajowa wyniosła 33%. Łącznie gdynianie przekazali ponad 4 mln zł. Pieniądze przeznaczane są na rzecz lokalnej społeczności, a także służą animacji życia społeczno- kulturalnego w mieście.