Niemal 90 organizacji pozarządowych, firm, instytucji kultury, uczelni i mediów. Jeden prosty komunikat "Wspieramy starania Gdańska i Metropolii o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku." Rusza kampania promocyjna Gdańsk 2016. Jej celem jest pokazanie, że Europejska Stolica Kultury to projekt, który łączy ze sobą różne środowiska. Jednym z atutów kandydatury Gdańska i Metropolii jest silne wsparcie dla projektu wśród mieszkańców, organizacji pozarządowych, biznesu, środowiska naukowego i artystycznego.
Gdańsk 2016 bezpośrednio przed rozstrzygnięciem konkursu o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016 pragnie zaakcentować, że Europejska Stolica Kultury to projekt, który angażuje różne środowiska na rzecz rozwoju miasta. Stąd swoje poparcie dla kandydatury wyrażają firmy, uczelnie, media, organizacje pozarządowe oraz instytucje kultury. Kampania jest wyrazem współpracy między różnymi środowiskami na rzecz przygotowania kandydatury Gdańska i Metropolii do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016.
Wśród partnerów, którzy popierają starania Gdańska i Metropolii o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016, znalazły się między innymi: Lotos, Inicjatywa Wolna Białoruś, Pomorski Klaster ICT, Wirtualna Polska, Zrzeszenie Kaszubsko-Pomorskie, Amnesty International, Uniwersytet Gdański, Honorowy Konsulat Hiszpanii w Gdańsku, Kolonia Artystów czy British Council.
W kampanii bierze udział kilkudziesięciu partnerów Gdańsk 2016. Jednak partnerów zaangażowanych w starania o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016 dla Gdańska i Metropolii jest więcej, co pokazuje skalę projektu oraz poziom wsparcia dla kandydatury.
Kampania potrwa przez cały czerwiec. Wykorzystanych zostanie 90 nośników (40 nośników typu outdoor 6x3 i 50 citylightów) outdoorowych na terenie Trójmiasta. Dodatkowo niektórzy z partnerów zaproponowali ekspozycję niestandardową, na przykład w Porcie Lotniczym im. Lecha Wałęsy.
Większość inicjatyw Gdańsk 2016 przygotowanych podczas końcowego etapu starań o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016 jest nastawiona na zaangażowanie mieszkańców. Za nami projekt 400 km do Europejskiej Stolicy Kultury, akcja miejska Streetwaves, Dzień Dziecka w Krainie Zabawy. Trwają Gdańskie Dni Sąsiadów, a w najbliższym czasie odbędą się Viva Europa 2011 oraz Noc Murali. Także kampania promocyjna służy podkreśleniu wymiaru współpracy w kontekście udziału różnych środowisk w pracy nad projektem.