Szybka Kolej Miejska w Trójmieście chce zmodernizować dziewięć starszych składów i zakupić dziesięć nowych pociągów. Aby osiągnąć ten cel przewoźnik będzie się starał o unijne dofinansowanie.
- Do tej pory udało nam się zmodernizować łącznie 21 składów, kolejnych 9 jeszcze w tym roku ma przejść sporą modernizację, pojawią się w nich m.in. toalety z obiegiem zamkniętym, wyświetlacze z informacją pasażerską oraz nowe wnętrza – wylicza Marcin Głuszek, dyrektor marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście. - Ponadto przymierzamy się do zakupu 10 nowych składów, bo musimy odnowić nasz tabor – dodaje.
W związku z planowanym zakupem, przewoźnik będzie się starał o unijne dofinansowanie. Obecnie trwają przygotowania niezbędnej dokumentacji oraz wniosku, który w maju zostanie wysłany do Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
- To jeszcze jest pod znakiem zapytania, czy będziemy mieli środki na wkład własny i jak wysokie będzie dofinansowanie. Przed nami długa droga, ale o te środki będziemy się mocno bić w imieniu naszych pasażerów, bo zasługują na jeszcze lepszy komfort. A my musimy wyrównać składy do dobrego standardu – podsumowuje Marcin Głuszek.
Na szczegółowe informacje dotyczące zakupu kolejnych składów trzeba poczekać jeszcze kilka miesięcy.