22.01.2017 15:06 0 Redakcja / gdynia.pl
Wprowadzane w Gdyni przez miejskiego plastyka zmiany widać gołym okiem. Z głównych ulic znikają szpecące reklamy, a znaki firmowe zaczynają ze sobą współgrać. Efekty są zauważalne m.in. w okolicach dworca oraz Skweru Kościuszki.
Przebudowany pasaż handlowy przy ul. Dworcowej, nowe tablice przy pawilonach i brak reklam na elewacji centrum handlowego. Ponadto znaki firmowe poszczególnych marek zostały zmniejszone i ustawione na jednej wysokości. To efekty pracy miejskiego plastyka, który odpowiada za kształtowanie wizerunku miejskiej przestrzeni.

Źródło: gdynia.pl / fot. Traffic Design i Biuro Plastyka Miejskiego
W Gdyni funkcję tę, od blisko czterech lat, pełni Jacek Piątek. Zdarza się, że właściciele lokali proszą go o pomoc choćby w zaprojektowaniu nowych szyldów. Plastyk zajmuje się również między innymi usuwaniem banerów, które oszpecają budynki i ogrodzenia. Taka sytuacja ostatnio miała miejsce na ulicy Łużyckiej i alei Zwycięstwa.
W przypadku mobilnych reklam, które stoją w mieście bez wymaganych zezwoleń, specjalista współpracuje ze strażą miejską. Celem tych działań jest jest poprawa ogólnej estetyki miasta.

Źródło: gdynia.pl / fot. Traffic Design i Biuro Plastyka Miejskiego