17.09.2016 09:33 0 Redakcja / gdynia.pl
Było bezpiecznie, zdrowo i ciekawie - tak wygląda pierwsze podsumowanie letniego sezonu turystycznego w Gdyni. Goście przyjeżdżali z całej Polski oraz ze wszystkich zakątków świata, nawet tak odległych jak Japonia, Chiny, Filipiny, Indie czy Australia. Ponad 50 tysięcy osób skorzystało z pomocy pracowników informacji turystycznej.
Szczególnie lubianym przez turystów kierunkiem w Gdyni jest Skwer Kościuszki i jego okolice. Chętnie zaglądają też do muzeów, InfoBoksu, podróżują kolejką na Kamienną Górę i spacerują bulwarem. Dużą popularnością cieszą się rejsy po porcie i na Półwysep Helski. Obcokrajowcy, głównie ze Skandynawii, interesują się centrami handlowymi, a zwłaszcza możliwością zakupu biżuterii z bursztynem. Mieszkańcy i turyści chętnie uczestniczą w bezpłatnych spacerach z przewodnikami oraz korzystają z przejazdów zabytkowymi trolejbusami. Osobną i całkiem liczną grupę stanowią turyści ceniący gdyńską architekturę modernistyczną.
Gdynia słynie także z dużych imprez sportowych i kulturalnych, których organizacja jest niewątpliwym magnesem przyciągającym mnóstwo turystów. To m.in. Gdynia Blues Festiwal, Cuda Wianki, Święto Morza, Open'er Festival, Ladies' Jazz Festiwal, Gdynia Volvo Sailing Days, Globaltica, Targi Wiatr i Woda, Herbalife IRONMAN 70.3 Gdynia, Nadmorski Plener Czytelniczy, a także Weekend Architektury.
Łącznie w sezonie turystom zatrudnionych w tym celu było 9 osób - 4 osoby stałe i 5 sezonowych pracowników.
I choć mamy już wrzesień, to o końcu sezonu turystycznego w Gdyni mowy być nie może, bo za oknami wciąż piękne lato, a wkrótce rusza święto polskiego filmu, czyli 41. Festiwal Filmowy w Gdyni.