13.05.2011 13:04 0

Gdańsk: MTG organizatorem Jarmarku Dominikańskiego

Rozstrzygnięto konkurs na organizatora Jarmarku św. Dominika i Jarmarku Bożonarodzeniowego. Spośród trzech złożonych ofert najlepszą zaprezentowały Międzynarodowe Targi Gdańskie SA i to one w latach 2011-2015 będą organizatorami największych imprez kulturalno-handlowych na ulicach Gdańska.

O organizację obu imprez w konkursie ogłoszonym przez Miasto ubiegały się:

* Międzynarodowe Targi Gdańskie SA
* ASPE sp. z o.o. z Poznania
* DEMUTH DELTA sp. z o.o. Gdańsk S.K.A.

12 osobowe jury za najlepszą uznało koncepcję złożoną przez MTG SA. Jak czytamy w protokole: „przedstawiona koncepcja została przygotowana wielotorowo i kompleksowo”.

Jarmark św. Dominika ma nas w tym roku zaskoczyć nowymi elementami i bogatą ofertą artystyczną. Wizję imprezy oparto na trzech filarach: odwiedzić - zapamiętać - powrócić. Koncepcja zakłada kreowanie wizerunku Gdańska, jako miasta szeroko rozumianej wolności, jako Światowej Stolicy Bursztynu, organizatora Euro 2012 oraz kandydata do Europejskiej Stolicy Kultury 2016.

Organizatorzy zapewniają, że w tym roku ściągną do Gdańska gwiazdy dużego formatu. Zdradzili już, że jednym z wykonawców, którego występ udało się zagwarantować jest John Porter. Poza tym, jak zwykle, impreza obfitować będzie w wydarzenia kulturalne, edukacyjne, happeningi oraz działania interaktywne wchodzące w przestrzeń miasta.

Jako, że rok 2011 ogłoszony został rokiem Heweliusza MTG SA zapowiedziało realizację cyklu przybliżającego sylwetkę i dokonania astronoma – m.in. wystawę rycin gwiazdozbiorów „Przystanek sztuki nauki – sięgaj gwiazd”, koncert carillonowy „In memoriam Johannis Hevelii” czy wieczorny pokaz mody - Gwiazdy Heweliusza. W ofercie Jarmarku św. Dominika nie zabrakło też projektów znanych i lubianych - jak Święto Chleba, Morski Odpust św. Dominika czy Chrzest Drukarza

Jednym z mocnych punktów oferty MTG SA był zaprezentowany System Identyfikacji Wizualnej (SIW) - identyfikujący poszczególne strefy funkcjonowania jarmarku. Każdej z 4 stref przyznano kolor oraz piktogram identyfikujący, dzięki którym zwiedzający dowiedzą się, czy znajdują się w strefie kolekcjonerskiej, sukienniczej, gastronomicznej czy też artystycznej. Nośniki mają być umieszczane na latarniach miejskich i masztach. Nad najważniejszymi namiotami (punkty informacyjne, medyczne, sceny) pojawią się natomiast widziane z daleka balony.

Nowum tegorocznego Jarmarku św. Dominika mają być częściowo ujednolicone stoiska. Ich wymiana dokonywać się ma sukcesywnie. Nad stanowiskami kolekcjonerskimi pojawią się parasole z logo jarmarku, w strefie artystów i rzemiosł pojawią się drewniane konstrukcje z podłogą i ladą, a specjalne „zielone” altany na stoiskach dla artystów.

Mimo, że konkurs dotyczył organizacji jarmarków św. Dominika i Bożonarodzeniowego, jak podkreśla szefowa komisji konkursowej Anna Zbierska (dyrektor Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta) koncepcja organizacji Jarmarku Bożonarodzeniowego będzie podlegać dalszym dyskusjom i uzgodnieniem. Jeśli Miasto nie otrzyma przekonującej koncepcji do lata, organizacja Jarmarku Bożonarodzeniowego zostanie wyłączona z umowy z MTG i trzeba będzie na nią rozpisać oddzielny konkurs.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...