29.02.2016 15:18 0 Redakcja

Pucki budżet obywatelski - mieszkańcy nie mają pomysłów

www.pixabay.com

Kończy się termin składania wniosków do puckiego budżetu obywatelskiego, a mieszkańcy wciąż nie zgłaszają swoich propozycji. W pierwszej edycji programu samorząd przeznaczył na ten cel 230 tysięcy złotych. Jednak wygląda na to, że lokalna społeczność nie chce dzielić się z miastem swoimi pomysłami.

  • Apeluję i zachęcam, żeby do pierwszego marca złożyć wnioski do budżetu obywatelskiego. Wnioski można pobierać osobiście w biurze obsługi klienta, można pobierać także za pośrednictwem internetu, a złożyć trzeba już osobiście w urzędzie miasta, pokój 114 - instruuje Hanna Pruchniewska, burmistrz Pucka.

Osoba lub grupa zaangażowana w dany projekt będzie musiała zebrać 50 podpisów popierających ideę, później rozpocznie się promocja pomysłu.

  • Po okresie składania wniosków jest czas na ich promocję. One będą podlegały głosowaniu, a więc trzeba wypromować i udowodnić mieszkańcom Pucka, że ta inwestycja i ten projekt jest fajny, ważny i interesujący. Taka promocja oficjalna będzie także w Pucku, w czasie weekendu za pół ceny. Mam nadzieję, że wiele osób przyjedzie do Pucka, a mieszkańcy wyjdą z domów. Po czasie promocji będzie głosowanie i 20 maja będzie już oficjalne ogłoszenie wyników - dodaje Hanna Pruchniewska.

W pierwszej edycji puckiego budżetu obywatelskiego na projekty inwestycyjne przeznaczono 200 tysięcy złotych, natomiast na projekty społeczne 30 tysięcy złotych. Maksymalna kwota dofinansowania projektu wyniosła 50 tysięcy złotych.

Harmonogram:

  • 01.02.2016 – 01.03.2016 – składanie propozycji projektów do budżetu obywatelskiego miasta Puck na rok 2016 przez mieszkańców (od 16 roku życia);

  • 02.03.2016 – 04.03.2016 – weryfikacja formalna złożonych projektów (Komisja ds. budżetu obywatelskiego);

  • 07.03.2016 – 14.03.2016 – dokonanie analizy złożonych projektów przez Komisję, odpowiednie referaty i jednostki z wykorzystaniem formularza „Karta analizy projektu zgłoszonego do budżetu obywatelskiego na rok 2016"; w przypadku niejasności dotyczących opisu projektu Komisja może zwrócić się do wnioskodawcy o dodatkowe informacje i wyjaśnienia; wnioskodawcy przysługuje 3 dni na uzupełnienie projektu;

  • 18.03.2016 – zatwierdzenie wyników analiz przez Burmistrza oraz ogłoszenie listy zakwalifikowanych projektów do głosowania przez mieszkańców wraz z ich kosztem szacunkowym;

  • 21.03.2016 – umieszczenie listy projektów do głosowania przez mieszkańców na stronie www.miastopuck.pl w zakładce poświęconej budżetowi obywatelskiemu, udostępnienie jej w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta oraz opublikowanie jej w mediach;

  • 22.03.2016 – 24.04.2016 – promocja zweryfikowanych projektów opublikowanych na liście do głosowania;

  • 25.04.2016 – 15.05.2016 – głosowanie przez mieszkańców nad projektami do budżetu obywatelskiego na rok 2016: drogą elektroniczną oraz w formie pisemnej w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta przy ul. 1 Maja 13 w godzinach pracy oraz wyjątkowo w dniu 01 maja 2016 w budynku Ratusza Miejskiego;

  • 20.05.2016 – ogłoszenie wyników głosowania przez mieszkańców nad projektami do budżetu obywatelskiego 2016 na stronie www.miastopuck.pl w zakładce poświęconej budżetowi obywatelskiemu, udostępnienie ich w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta oraz opublikowanie ich w mediach.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...