W środę (20 maja) odbyło się oficjalne podpisanie dokumentów, które umożliwiają przystąpienie do wstępnego opracowania odbudowy linii kolejowej 230 na odcinku Wejherowo-Rybno. W podpisaniu uczestniczyło wejherowskie starostwo powiatowe, gmina Wejherowo, gmina Gniewino oraz miasto Wejherowo, a także reprezentanci Polskich Linii Kolejowych oraz Szybkiej Kolei Miejskiej.
Inwestycja jest bardzo kosztowna, przez co znacznie przekracza możliwości finansowe samorządów. Samo studium jest dokumentem, który ma wykazać cel inwestycji, a także określić warunki i wskazać kierunek dalszych prac.
Linia kolejowa numer 230 Wejherowo-Rybno jest dziś zdewastowana, wybrakowana i zarośnięta dziką roślinnością. Kiedyś trasa była regularnie użytkowana, jednak po zaprzestaniu inwestycji w Żarnowcu, uległa dewastacji. Aczkolwiek wciąż stanowi solidną podstawę do zrealizowania nowej inwestycji.
Na terenie lokalnych gmin wciąż przybywa mieszkańców. Coraz ciaśniej jest również na drogach małego i dużego Trójmiasta. Inwestycja ma więc na celu poprawę komunikacyjną całego regionu. Po modernizacji mają powstać przystanki m.in. w Bolszewie, Orlu, Górze oraz Rybnie.
Obecnie nie wiadomo, czy ostatecznie dojdzie do modernizacji linii kolejowej numer 230. Biorąc pod uwagę aktualne starania samorządów oraz stały rozwój regionu, do uruchomienia linii brakuje jedynie środków zewnętrznych, które mogą pochodzić chociażby z pieniędzy unijnych. Jako termin realizacji wstępnie wskazuje się rok 2020.