29.08.2013 13:20 0
Pierwszy przetarg na zakup składów zespołowych dla PKP Intercity rozstrzygnięty. 20 nowoczesnych pociągów, które mają rozwijać prędkość nie mniejszą niż 160 km/h, wyprodukuje w Polsce konsorcjum Stadler i Newag. Wartość kontraktu to ponad 1,5 mld zł. Część środków przewoźnik pozyska z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
W ramach prowadzonego postępowania przetargowego na zakup 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych, PKP Intercity S.A. otrzymała 4 oferty. Komisja przetargowa, przy ocenie brała pod uwagę sumaryczną cenę – koszt składu zespołowego wraz z kosztem utrzymania przez 15 lat oraz parametry techniczne pociągu. Najkorzystniejszą ofertę przedstawiło konsorcjum Stadler Polska Sp. z o. o. i NEWAG S.A.:
Cena dostawy pojazdów: 1 156 200 000 zł brutto
Koszt serwisu przez 15 lat: 464 940 000 zł brutto.
Nowe pociągi mają zostać dostarczone przewoźnikowi do października 2015 roku. Tabor produkowany będzie w Polsce.
Nowoczesne składy w barwach PKP Intercity kursować będą na trasach Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz), Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), oraz Kraków - Szczecin (przez CMK, Łódź, Kutno i Poznań). Pociągi będą rozwijały prędkości nie mniejszą niż 160 km/h, spełniając wymagania systemu sterowania ruchem ERTMS (z systemem ETCS).
W historii PKP Intercity S.A. to kolejny duży projekt inwestycyjny. 23 sierpnia br. przewoźnik rozpoczął drugi etap inwestycji, ogłaszając przetarg na zakup 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Składy kursować będą w relacjach Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok/Lublin oraz Białystok/Lublin - Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Katowice - Bielsko Biała.