Regaty z cyklu Pucharu Polski w Pucku w tym roku wyjątkowo i po raz pierwszy w historii organizowane były w szczytnym celu. Ich zadaniem, oprócz wyłonienia zwycięzców, było propagowanie aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia wśród mężczyzn powyżej 45 roku życia, zgodnie z założeniami kampanii „Bądź mężczyzną. Chroń zdrowie!” W regatach, które odbyły się w dniach 23-25 sierpnia wzięli udział mastersi, czyli żeglarze, którzy pomimo dojrzałego wieku kochają sport i nie zamierzają porzucać swojej pasji.
Brak aktywności fizycznej to jeden z najważniejszych czynników behawioralnych mających wpływ na wzrost poziomu ryzyka wystąpienia nowotworu złośliwego nerki oraz prostaty. Aktywność fizyczna, w zależności od jej rodzaju oraz intensywności, może zmniejszyć prawdopodobieństwo zachorowania od 16% do 23% w przypadku raka nerki oraz o ok. 10 do 20% jeżeli chodzi o raka prostaty1.
Żeglarze ze Stowarzyszenia Polish Masters Team, pomimo dojrzałego wieku, doceniają ogromne znaczenie aktywności fizycznej w swoim życiu. Sport, który jest jednocześnie ich pasją uprawiają systematycznie i z ogromnym zapałem. Podczas regat w ramach Pucharu Polski w Pucku wzięli udział zarówno w zawodach Euro Masters Series, jak i w Mistrzostwach Polski Laser Masters.
Puchar Polski w Pucku – Euro Masters Series i Mistrzostwa Polski Laser Masters zdobył Maciej Grabowski – trzykrotny olimpijczyk i Mistrz Polski. Dodatkowo została przyznana nagroda specjalna Projektu M45+ dla mastersa – Mirosława Zemke za prowadzenie zdrowego stylu życia i propagowanie aktywności fizycznej.
M45+ „Bądź mężczyzną. Chroń zdrowie!” to pierwszy projekt edukacyjny skierowany do mężczyzn mający na celu podniesienie świadomości ryzyka zachorowania na nowotwory układu moczowo-płciowego, a w efekcie prowadzący do ograniczenia zachorowalności i umieralności z powodu tych chorób. Projekt koncentruje się na upowszechnianiu wiedzy na temat podstawowych objawów chorób uro-onkologicznych oraz znaczenia profilaktyki zdrowego stylu życia. Ministerstwo Zdrowia rozpoczęło realizację kampanii społecznej w mediach w dniu 1 lipca 2012 roku. Projekt będzie realizowany do końca 2013 roku. Partnerem projektu jest Centrum Onkologii – Instytut im. Marii Skłodowskiej-Curie.