Szybka Kolej Miejska w Trójmieście ponad tydzień temu ogłosiła przetarg na modernizację elektrycznych pojazdów trakcyjnych. Do przetargu przystąpił Newag oraz Pesa, która przedstawiła bardziej konkurencyjną ofertę.
Z powodu niewywiązania się TS Opole z planowanej inwestycji taborowej, opóźnienie modernizacji składów dofinansowanej z UE sięgać może nawet roku. Pierwsza wyremontowana jednostka na torach pojawić się miała już na początku stycznia tego roku.
Podczas nowego przetargu zarząd SKM postanowił zabezpieczyć się przed podobną sytuacją. Czynnikiem decydującym w nowym przetargu po spełnieniu innych formalnych wymogów była cena. Wykonawca winien między innymi znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej umożliwiającej zrealizowanie zamówienia. Ponadto nie mógł być zadłużony albo też mieć bardzo niski poziom zadłużenia oraz posiadać określoną płynność finansową w ciągu ostatnich lat.
Pesa przedstawiła ofertę o 40 mln złotych niższą niż Newag.
Dzięki modernizacji zmianie ulegnie między innymi wystrój wnętrza wagonów czy system napędowy. Wyremontowane składy przystosowane będą do potrzeb osób niepełnosprawnych.