Gdyńska firma Alumilex zbudowała prototyp tramwaju wodnego. Katamaran zwodowano w Marinie Gdynia, przeszedł już wszystkie testy morskie, a teraz poddawany jest ostatnim pracom kosmetycznym.
Tramwaj Wodny TW15M może zabrać na pokład maksymalnie 56 pasażerów. Obsługuje go dwuosobowa załoga. Ta bez mała piętnastometrowa jednostka przeznaczona jest do żeglugi śródlądowej. Wszystkie miejsca w całkowicie krytej kabinie pasażerskiej są siedzące. Przewidziano też specjalną przestrzeń dla dwóch wózków – dziecięcych lub inwalidzkich. Na komfort rejsu, oprócz wygodnych foteli, wpływa też wielkość okien, przez które pasażerowie mogą obserwować zmieniający się krajobraz.
Tramwaj zbudowano według projektu właściciela firmy Andrzeja Sikorskiego. Statek powstawał w firmowych halach produkcyjnych, a pierwszy kontakt z wodą miał 20 lipca 2013 r. w gdyńskiej Marinie. Tego dnia też został ochrzczony – nadano mu imię Kinga.
Koszt budowy nowego tramwaju na zamówienie to 1,3 mln zł, a czas realizacji ma nie przekraczać 6 miesięcy.
Kingę, której portem macierzystym jest oczywiście Gdynia, można oglądać w Basenie Prezydenta co najmniej do końca tygodnia. Cumuje obok Sea Towers.