Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A, (ZMPG) po rozpatrzeniu wniosku Komisji Prywatyzacyjnej, udzielił OT Logistics S.A., wyłączności na przeprowadzenie w pełnym zakresie due diligence Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia sp. z o.o. (BTDG). Otrzymanie wyłączności oznacza poważne przybliżenie OT Logistics do realizacji priorytetowego celu inwestycyjnego, zapisanego w prospekcie emisyjnym, mówiącego o zakupie w pierwszej kolejności właśnie BTDG.
18 lipca 2013 r. Spółka zadebiutował na głównym rynku GPW i pozyskała w wyniku sprzedaży akcji nowej emisji środki w wysokości 30 mln zł.
Zgodnie z przyjętym harmonogramem prywatyzacyjnym, zakończenie procesu prywatyzacji planowane jest na I kwartał 2014 roku. Podpisanie umowy nastąpi po spełnieniu warunków dotyczących m.in. pakietu gwarancji pracowniczych, zgody UOKiK, zgody MSP oraz podjęcia uchwały przez Radę Nadzorczą ZMPG S.A. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie przez Port udziałów BTDG.
OT Logistics S.A., to nowoczesna firma świadcząca usługi logistyczne, funkcjonująca na rynku europejskich przewozów towarowych. Wokół niej powstała Grupa Kapitałowa, składająca się z kilkunastu spółek zajmujących się działalnością spedycyjno-transportową. OT Logistics z roku na rok rozwija się niezwykle dynamicznie, regularnie poszerzając obszar swojej działalności m.in. pod względem geograficznym, aktywnie działając m.in. w Niemczech, czy Holandii.
Historia spółki (pierwotna nazwa Odratrans S.A.), sięga roku 1946. Silna pozycja rynkowa budowana przez kilkadziesiąt lat, pozwoliła na początku XXI wieku na konsolidację branży i przekształcenie lokalnej firmy transportowej w globalnego gracza na rynku transportu, logistyki i spedycji. Firma dziś z powodzeniem realizuje zlecenia dużych klientów działających w sektorach: stalowym, energetycznym czy wydobywczym.
Dzięki konsekwencji w działaniu udało się zbudować przedsiębiorstwo, które dysponuje dziś zapleczem pozwalający na realizację na rzecz Klientów kompleksowych usług oferowanych na najwyższym światowym poziomie w dziedzinie rozwiązań logistycznych oraz obsługę parterów biznesowych na każdym etapie łańcucha dostaw, skupiając się na najbardziej przyszłościowym segmencie jakim jest świadczenie usług w systemie „door-to-door”.
W listopadzie 2011 roku OT Logistics S.A. przeprowadziła emisję obligacji (obligacje trafiły na rynek Catalyst w lutym 2012 r.) z której pozyskano 60 mln zł. Środki te zostały przeznaczone na optymalizację struktury finansowania oraz na sfinansowanie inwestycji logistyczno – portowych. W 2012 r. Spółka OT Logistics kupując kolejne udziały w Porcie Handlowym Świnoujście, stała się jego głównym udziałowcem.