Stena Line wprowadza kolejny prom na linię Gdynia-Karlsrona. Do pływających obecnie Steny Vision i Steny Spirit od 8 lipca 2013 r. dołączy jednostka typu ro-pax - Stena Allegra. Trzeci statek to odpowiedź na wciąż zwiększający się ruch między Polską a Szwecją.
Nowy prom wyczarterowano od siostrzanej firmy Stena RoRo. Dotychczas funkcjonował pod nazwą Norman Trader, jednak nową trasę będzie obsługiwać jako Stena Alegra. Tę prawie 180-metrową jednostkę zbudowano w 1998 roku. Jest to prom typu ro-pax, przeznaczony do przewozu pasażerów i towarów. Trzeci statek ma zaspokoić rosnący popyt na przewozy frachtowe między Gdynią a Karlskroną. Na początek Stena Alegra będzie odbywać trzy kursy tygodniowo, czym powiększy pojemność frachtową linii o 20%. W przyszłości, w zależności od popytu, istnieje możliwość rozbudowania rozkładu rejsów o dodatkowe zawinięcia.
Cieszę się, że możemy zaoferować rozkład rejsów uwzględniający trzeci statek. Ruch na naszej linii rósł wyraźnie w ostatnich latach. Potrzeba większej pojemności ładunkowej była oczywista, ponieważ już od dłuższego czasu pływaliśmy z pełnym pokładem samochodowym. Teraz możemy poprawić obsługę zarówno naszych klientów towarowych i turystów, oferując im więcej wypłynięć - mówi Tony Michaelsen, dyrektor linii Gdynia-Karlskrona.
W 2012 roku liczba jednostek frachtowych (ciężarówki, naczepy itp.) przewiezionych na linii Gdynia-Karlskrona wzrosła o 7%, a liczba samochodów osobowych o 9% w porównaniu do roku poprzedniego. Tendencja rosnąca utrzymuje się nadal. W pierwszym kwartale 2013 roku liczba przewiezionych jednostek frachtowych wzrosła o 11%, a liczba samochodów osobowych o 8% w porównaniu do pierwszego kwartału roku 2012.
Stena Vision i Stena Spirit będą kursować zgodnie z dotychczasowym rozkładem rejsów. Stena Alegra będzie wypływać z Gdyni i Karlskrony trzy razy w tygodniu. Premierowe wyjście z Gdyni zaplanowano na 8 lipca 2013 roku.