ENERGA po raz drugi z rzędu zdobyła tytuł Marki Wysokiej Reputacji w badaniu PremiumBrand. Podsumowanie VIII edycji projektu oraz wręczenie certyfikatów wyróżnionym firmom odbyło się podczas uroczystej gali 17 czerwca w Hotelu Polonia Palace w Warszawie.
Wyniki badania PremiumBrand 2013 potwierdziły wysokie oceny, jakie przyznali ENERDZE konsumenci w ubiegłym roku. Firma ponownie zdobyła 3 gwiazdki i znalazła się w gronie 13 laureatów zestawienia wśród takich marek jak: Orange, Bank BPH, Opoczno, czy Cersanit. W tegorocznej edycji badania, organizowanego przez firmę MMT Management, udział wzięło 500 osób. Ocenę reputacji marek przeprowadzono w czterech wymiarach - referencje, atmosfera medialna, zaangażowanie społeczne i marka jako pracodawca.
Jak wynika z analizy badania, ENERGA jest postrzegana przez konsumentów przede wszystkim jako firma działająca w pozytywnej atmosferze medialnej oraz atrakcyjny pracodawca (trzecie miejsce w tej kategorii wśród firm biorących udział w zestawieniu). Zdaniem ankietowanych ENERGA jest również marką godną polecenia. Natomiast zaangażowanie społeczne firmy oceniono na poziomie 4,26 ocen średnich, co stanowi relatywnie wysoki wynik. Na pytanie dotyczące znajomości marki ENERGA twierdząco odpowiedziało 71% osób – głównie z wykształceniem wyższym.
Budowanie wizerunku Grupy ENERGA nie ogranicza się jednak do zaspokajania potrzeb obecnych i potencjalnych klientów. Ambicją firmy jest również aktywne uczestnictwo w życiu najbliższego otoczenia, w roli odpowiedzialnego sąsiada, oraz realizacja projektów przyjaznych środowisku. Co ważne, również za działania w tym obszarze spółka otrzymuje nagrody i wyróżnienia. W ostatnich tygodniach ENERGA została uhonorowana Srebrnym listkiem CSRw ramachListy 500 Polityki. Wyróżnienie to przyznawane jest firmom, które wyróżniają się odpowiedzialnym i zrównoważonym podejściem do prowadzonej działalności biznesowej.