27.05.2013 16:04 0
Podczas VIII edycji Festiwalu Filmowego Film, Art & Tourism w Warszawie, który miał miejsce 23 maja, spot promocyjny Gdańsk. Wyjdź poza ramy. Dotknij wolności w części międzynarodowej zdobył III nagrodę w kategorii spot promoting city or region, natomiast w części polskiej otrzymał II nagrodę w kategorii spot komercyjny.
Film ukazujący różne dziedziny życia mieszkańców miasta skonstruowano tak, by stale zaskakiwać widza zmianą punktu widzenia. Bohaterowie spotu to gdańszczanie, osoby nietuzinkowe, które idą pod prąd, nie poddają się schematom i ucieleśniają ideę wyjścia poza ramy: niezwykle utalentowana tancerka Iza Sokołowska czy odważna malarka i muralistka Justyna Dziechciarska.
Spot zrealizował Drew Lightfoot – kanadyjski reżyser, którego filmy dla takich marek jak VW, Sony, PSP, BudLight czy Orange cenione są za walory wizualne i niestandardowe rozwiązania formalne. Muzykę skomponował Paweł Mykietyn - jeden z najbardziej cenionych kompozytorów młodszego pokolenia w Polsce, zdobywca dwóch Polskich Nagród Filmowych oraz czterech nagród na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni za najlepszą muzykę.
Spot emitowany był w ponad 30 stacjach na obszarze Polski, a także w CNN, BBC i Eurosport. Był również wyświetlany na licznych prezentacjach, konferencjach prasowych, imprezach kulturalnych i sportowych. Stał się także bardzo ważnym elementem działań promocyjnych Gdańska jako Miasta-Gospodarza UEFA Euro 2012.
Festiwal Filmowy Film, Art & Tourism zrzeszony jest w International Committee of Tourism Film Festivals z siedzibą w Wiedniu i odbywa się pod patronatem Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwa Sportu i Turystyki, Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.