16.04.2013 13:18 0

Nie daj się oszukać!

Co zrobić kiedy nadawca żąda zapłaty za przesyłkę, której nie zamawiałeś, np. książkę czy kolekcję pamiątkowych monet? A jeśli Twoi rodzice podczas pokazu kupili „na raty” trzeci zestaw garnków po „promocyjnej cenie”, którego nie potrzebują i na dodatek okazało się, że cena tych garnków jest mocno zawyżona. A może do babci zadzwonił miły Pan oferując zmianę operatora telekomunikacyjnego i bardziej korzystne warunki ale przemilczał kilka istotnych informacji. Co zrobić jeśli pod wpływem impulsu, namowy lub wprowadzenia w błąd podpisaliśmy niekorzystną dla siebie umowę? Czy mamy szansę jakoś się z tego „wyplątać”?

  • Organizatorzy kampanii informacyjno – edukacyjnej „Nie daj się oszukać!” przekonują, że każdą umowę można rozwiązać. - Niestety w wielu przypadkach klienci nie są informowani o prawie odstąpienia od umowy, a nieuczciwi przedsiębiorcy wykorzystują ich niewiedzę – mówi Agata Iwaniuk, kierownik Biura Porad Prawnych Informacji Obywatelskiej w Gdyni, współorganizator kampanii - Dlatego warto znać swoje prawa, przeczytać dokładnie umowę przed jej podpisaniem, sprawdzić wiarygodność firmy oraz postanowienia o wypowiadaniu umów.

  • W ostatnim czasie coraz więcej słyszymy o nieuczciwych praktykach i pseudopromocjach, których ofiarą pada wiele osób, a w szczególności osoby starsze. Często pod wpływem namowy lub wprowadzenia w błąd kupują drogie towary, których tak naprawdę nie potrzebują, zawierają kosztowne umowy nie rozumiejąc ich treści, nierzadko nawet ich nie czytając. Może to doprowadzić do poważnych problemów finansowych i w konsekwencji do sytuacji kryzysowej - braku środków do życia – mówi Anna Jarosz, Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sopocie, współorganizator kampanii.

Dlatego poprzez kampanię informacyjno – edukacyjną „Nie daj się oszukać!” chcemy zwrócić uwagę na ten problem i uświadomić ryzyko zawierania umowy pod wpływem impulsu czy namowy, bez dokładnego jej przeczytania i zrozumienia oraz wynikających z tego konsekwencji.

  • Zapraszamy na spotkanie edukacyjne, które odbędzie się w poniedziałek 22 kwietnia o godz. 16.00 w Urzędzie Miasta Sopotu – zachęca Anna Jarosz. Spotkanie poprowadzi prawnik oraz rzecznik konsumentów, którzy będą m.in. mówili o sposobach rozwiązania niechcianej umowy.

Bezpośrednio po spotkaniu będzie możliwość skorzystania z indywidualnych bezpłatnych porad prawnika oraz rzecznika konsumentów.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...