Marka LOTOS została uhonorowana prestiżowym tytułem Business Superbrand 2013 w 7. edycji programu, który wyłonił najsilniejsze marki na polskim rynku. Grupa LOTOS otrzymała nagrodę w kategorii marek korporacyjnych. Pośród trójmiejskich marek nie zabrakło również LPP w kategorii ubrania i akcesoria oraz Sopotu w kategorii miasta i regiony.
Tytuł Superbrands jest wyróżnieniem przyznawanym od 17 lat w 87 krajach, przez niezależną, międzynarodową organizację The Superbrands Ltd. Celem projektu jest promowanie i nagradzanie sukcesów tych marek, które dzięki wyjątkowym korzyściom, jakie oferują, osiągnęły rynkowy sukces. The Superbrands Ltd., promująca ideę brandingu, powstała w Wielkiej Brytanii w 1994 roku. Swój początek wzięła od nadawanej na antenie radia GLR (obecnie BBC London) audycji poświęconej markom i ich roli w życiu konsumentów. Na fali dużego zainteresowania programem powstała koncepcja publikacji, honorującej najsilniejsze marki na poszczególnych rynkach.
Prezentacje drogi do sukcesu każdej z nagrodzonych marek, w tym marki LOTOS, trafiły do towarzyszącego każdej edycji programu Albumu Superbrands, który cieszy się na świecie opinią "biblii brandingu".