Jakiś czas temu Tabor Szynowy Opole, czyli spółka która prowadzi modernizację taboru Szybkiej Kolei Miejskiej złożyła wniosek o upadłość z możliwością zawarcia układu. Spółka nie jest zatem wypłacalna wobec własnych wierzycieli.
Upadłość układowa daje jednak nadzieje na przetrwanie firmy, ale tylko w przypadku, gdy ta nawiąże porozumienie z wierzycielami. Sytuacja TS Opole już od dłuższego czasu była trudna.
Zarząd PKP SKM w Trójmieście zaznacza, że we wszystkich prowadzonych działaniach starał się umożliwić wykonanie kontraktu zawartego z TS Opole oraz Skodą Polska. Stało się to jednak niemożliwe z przyczyn leżących po stronie tego pierwszego przedsiębiorstwa.
Doszło zatem do spotkania pomiędzy przedstawicielami PKP SKM w Trójmieście oraz zarządami obu spółek zobowiązanych do modernizacji taboru Szybkiej Kolei Miejskiej.
Zakończenie modernizacji SKM-ek, która wykonywana jest w ramach projektu "Rozwój Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście", zakładającej również budowę przystanku Gdańsk Śródmieście, póki co nie jest zagrożone. Prace nad wcieleniem go w życie mają zakończyć się 31 grudnia 2014 roku.
Gruntowny remont przechodzi 21 z 43 pociągów należących do Szybkich Kolei Miejskich w Trójmieście. Unia Europejska na ten cel wyłoży 167 mln złotych. Koszt całej inwestycji to 351 mln złotych.