14.03.2013 14:24 0

Co dalej z modernizacją pociągów SKM?

mat.prasowe

Jakiś czas temu Tabor Szynowy Opole, czyli spółka która prowadzi modernizację taboru Szybkiej Kolei Miejskiej złożyła wniosek o upadłość z możliwością zawarcia układu. Spółka nie jest zatem wypłacalna wobec własnych wierzycieli.

Upadłość układowa daje jednak nadzieje na przetrwanie firmy, ale tylko w przypadku, gdy ta nawiąże porozumienie z wierzycielami. Sytuacja TS Opole już od dłuższego czasu była trudna.

Zarząd PKP SKM w Trójmieście zaznacza, że we wszystkich prowadzonych działaniach starał się umożliwić wykonanie kontraktu zawartego z TS Opole oraz Skodą Polska. Stało się to jednak niemożliwe z przyczyn leżących po stronie tego pierwszego przedsiębiorstwa.

Doszło zatem do spotkania pomiędzy przedstawicielami PKP SKM w Trójmieście oraz zarządami obu spółek zobowiązanych do modernizacji taboru Szybkiej Kolei Miejskiej.

  • W trakcie przedmiotowego spotkania Zarządy obu Spółek modernizujących tabor SKM miały przedstawić rozwiązanie problemów z realizacją wiążącego strony kontraktu. Niestety do chwili obecnej nie został przedłożony żaden plan naprawczy, dający gwarancję wykonania wiążącego strony kontraktu, tj. wykonania modernizacji 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN 57 będących własnością Spółki PKP SKM w Trójmieście – czytamy w specjalnym oświadczeniu.

Zakończenie modernizacji SKM-ek, która wykonywana jest w ramach projektu "Rozwój Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście", zakładającej również budowę przystanku Gdańsk Śródmieście, póki co nie jest zagrożone. Prace nad wcieleniem go w życie mają zakończyć się 31 grudnia 2014 roku.

  • Zarząd Spółki PKP SKM w Trójmieście zobowiązany jest podejmować wszelkie prawem dopuszczalne działania, mające na celu zrealizowanie całego Projektu w terminie określonym w umowie zawartej w dniu 30 grudnia 2011 roku z Centrum Unijnych Projektów Transportowych – czytamy dalej w tym samym komunikacie.

Gruntowny remont przechodzi 21 z 43 pociągów należących do Szybkich Kolei Miejskich w Trójmieście. Unia Europejska na ten cel wyłoży 167 mln złotych. Koszt całej inwestycji to 351 mln złotych.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...