W ciągu kilku najbliższych miesięcy ma zostać rozstrzygnięty przetarg na kolejnego wykonawcę modernizacji 21 składów EN-57. Jak informowaliśmy tydzień temu, ten uprzedni TS Opole zgłosił wniosek o upadłość układową.
Upadłość układowa spółki daje nadzieje na przetrwanie firmy, ale tylko w przypadku, gdy ta nawiąże porozumienie z wierzycielami. Sytuacja TS Opole już od dłuższego czasu była trudna.
Tym wariantem został nowy przetarg, który rozpisany ma zostać w ciągu 1-2 miesięcy, zatem nowy wykonawca modernizacji znany będzie jeszcze przed okresem letnim.
Do poprzedniego przetargu zgłosiło się trzech oferentów bowiem tego typu prace w Polsce wykonują jedynie takie firmy jak bydgoska PESA, nowosądecki Newag czy ZNTK Mińsk Mazowiecki. Ostatni przetarg wygrało konsorcjum Skoda oraz TS Opole, przedstawiając najniższą ofertę cenową i w ten sposób przebijając oferty pozostałych przedsiębiorstw.
Zakończenie modernizacji SKM-ek, ktora wykonywana jest w ramach projektu "Rozwój Szybkiej Kolei Miejskiej", zakładającej również budowę przystanku Gdańsk Śródmieście, póki co nie jest zagrożone. Prace nad wcieleniem go w życie mają zakończyć się 31 grudnia 2014 roku.
Przedstawiciele SKM Trójmiasto weryfikują dokonane prace i zgodnie z ich wynikiem zaczną naliczanie kar, które zawarte są w umowie.