05.03.2013 15:08 0

Kradł elementy z modernizowanej linii kolejowej Mrzezino-Hel

Trwa modernizacja linii kolejowej nr 213. Taki stan rzeczy utrzymuje się od kwietnia 2012 roku. Okazuje się, że prace sprzyjają złodziejom złomu i metalowych elementów. 38-letni pracownik podwykonawcy robót usłyszał zarzut kradzieży metalowych elementów na trasie Mrzezino-Hel.

  • Części szyn kolejowych, podstaw semaforów i elementów montażowych sprzedane zostały w skupie złomu. Ich wartość to ponad 4 tys. złotych. Mundurowi sprawdzają, czy w przestępstwie brały udział inne osoby – powiedział st. asp. Łukasz Dettlaff, Oficer Prasowy Komendy Powiatowej Policji w Pucku.

Sprawa jest rozwojowa, zatem śledczy nie wykluczają, że lista osób podejrzanych o popełnione przestępstwo może być dłuższa.

  • O kradzieży mienia kolejowego władysławowski komisariat powiadomiony został w miniony piątek przez pracowników Straży Ochrony Kolei. Policjanci na jednym ze skupów złomu we Władysławowie zabezpieczyli około 5 ton części szyn kolejowych, podstaw semaforów oraz elementów montażowych. Jak ustalili śledczy 38-letni mieszkaniec powiatu grudziądzkiego – pracownik podwykonawcy robót modernizacyjnych linii kolejowej na trasie Mrzezino – Hel, sprzedał te przedmioty w skupie złomu. Straty wstępnie oszacowano na ponad 4 tys. złotych. Mundurowi zabezpieczyli skradzione przedmioty, sprawdzają także, czy w proceder, który mógł trwać od września ubiegłego roku zamieszane są inne osoby – dodaje st. asp. Łukasz Dettlaff.

Podejrzanego 38-latka zatrzymano w ubiegłą sobotę. Postawiono mu już zarzut kradzieży, za który grozi kara 5 lat pozbawienia wolności.

Modernizacja linii kolejowej nr 213 trwa od kwietnia 2012 roku. Na czas ubiegłorocznych wakacji prace były wstrzymane, by nie utrudniać turystom przemieszczania się pomiędzy nadmorskimi kurortami. Tak będzie też w tym roku. Pociągi mają kursować sezonowo, od 20 czerwca do końca sierpnia. Jesienią znowu zacznie funkcjonować autobusowa komunikacja zastępcza.

Całkowite zakończenie remontu planowane jest na początku 2014 roku. Koszt modernizacji pochłonie 117 mln zł. Unowocześniona infrastruktura kolejowa, bezpieczniejsze perony, nowoczesne przystanki kolejowe oraz krótszy o nawet pół godziny czas podroży z Redy do Helu – to główne założenia remontu.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...