Tabor Szynowy Opole, czyli spółka która prowadzi modernizację taboru Szybkiej Kolei Miejskiej złożyła wniosek o upadłość z możliwością zawarcia układu. Spółka nie jest zatem wypłacalna wobec własnych wierzycieli.
Upadłość układowa spółki daje nadzieje na przetrwanie firmy, ale tylko w przypadku, gdy ta nawiąże porozumienie z wierzycielami. Sytuacja TS Opole już od dłuższego czasu jest trudna. Pod znakiem zapytania stoi również modernizacja SKM-ek. Na razie nie wiadomo czy konsekwencje poniesie czeska Skoda, która razem z TS Opole zajęła się ich modernizacją.
Cały tabor miał być gotowy do oddania 10 lipca 2013 roku, jednak pierwsze pociągi SKM miały pojawić się na początku tego roku. Termin ten kilkukrotnie przesuwano jednak na początku lutego pojawiła się nadzieja na oddanie wszystkich składów w terminie. Tryb pracy TS Opole miał być przemodelowany.
Gruntowny remont przechodzi 21 z 43 pociągów należących do Szybkich Kolei Miejskich w Trójmieście. Unia Europejska na ten cel wyłoży 167 mln złotych. Koszt całej inwestycji to 351 mln złotych.