19 marca br. PKP Intercity S.A. wprowadza nowe rozwiązanie „Po prostu BILET”, które zastąpi dotychczas istniejący bilet i miejscówkę. Przy zakupie pasażer otrzyma tylko jeden blankiet. Oferta powstała z myślą o podniesieniu komfortu podróżowania i monitorowaniu frekwencji w pociągach.
„Po prostu BILET” zastąpi obecnie funkcjonujący bilet i miejscówkę jednym blankietem ze wskazaniem miejsca. W przypadku sprzedaży wszystkich dostępnych miejsc siedzących w danym pociągu, pasażer zostanie o tym poinformowany na etapie zakupu i będzie miał wybór. Sam podejmie decyzję, w jaki sposób chce podróżować. Będzie mógł kupić bilet bez gwarancji miejsca siedzącego albo bilet na kolejny pociąg.
Dzięki nowemu rozwiązaniu przewoźnik, mając pełną informację o frekwencji w pociągach, będzie mógł dopasować liczbę wagonów do realnego zapotrzebowania na miejsca, co przełoży się na komfort podróży pasażera.
Zmiana nie będzie wiązała się z podwyżką cen. W przypadku pociągów Express InterCity, Express oraz I kl. Twoich Linii Kolejowych (TLK), gdzie do tej pory obowiązywała rezerwacja miejsc, cena biletu będzie nadal sumą opłat za przejazd i miejscówkę. Za to w II klasie TLK pasażer nie będzie już dopłacał 3 zł za miejsce siedzące.
„Po prostu BILET” to kolejny etap budowania dynamicznego systemu sprzedaży. Jest to drugi krok po wprowadzonej na początku roku ofercie „Wcześniej = Taniej”. Dzięki niej każdy pasażer kupując bilet najpóźniej 7 dni przed podróżą otrzymuje rabat wynoszący do 10% ceny.
Informacje na temat rozwiązania „Po prostu BILET” będzie można znaleźć m.in. na stronie www.intercity.pl oraz w punktach informacyjnych na dworcach.