Za niecałe dwa lata pierwszy raz mieszkańcy Trójmiasta wsiądą do nowoczesnego pociągu Pendolino. Podróż takim pociągiem z punktu A do punktu B kosztować będzie więcej niż 200 złotych. Możliwe, że pasażerowie będą mogli skorzystać z pierwszych składów Pendolino nieco wcześniej, zadaniem spółki przeprowadzane będą bowiem jazdy testowe wraz z pasażerami.
Za ponad dwa miesiące rozpoczną się testy statyczne we Włoszech. Pierwszy skład Pendolino przyjedzie do Polski już w sierpniu tego roku, jednak wykorzystywany będzie tylko w celach testowych. Firma Alstom, która produkuje pociągi wysokich prędkości Pendolino dostarczy jeszcze 19 takich jednostek do naszego kraju oraz zajmie się ich serwisowaniem przez kolejne 17 lat. Trwa budowa Centrum Serwisowego na warszawskim Grochowie, a jego ukończenie planuje się na przełomie lata i jesieni tego roku.
Podróżni skorzystać będą mogli z 12 miejsc w klasie biznes, 45 miejsc w klasie pierwszej, 345 miejsc w klasie drugiej oraz wagonu restauracyjnego.
Dzięki modernizacji linii kolejowej z Warszawy do Trójmiasta dojedziemy w 2 h i 30 minut. Będzie to możliwe jedynie przy niezatrzymywaniu się pociągu na stacjach pośrednich. Pendolino ma osiągać duże prędkości, jednak na odcinku Warszawa-Gdynia średnia prędkość pociągu wynosić ma około 131 km/h. Szybciej pojedziemy na odcinku pomiędzy Malborkiem a Gdańskiem Lipce oraz na Centralnej Magistrali Kolejowej. Tam Pendolino osiągnie prędkość 230 km/h. Z czasem prędkości mają być zwiększane.
W Trójmieście nowoczesne pociągi pojadą 100 km/h, a to ze względu na zbyt małą odległością pomiędzy stacjami pośrednimi oraz niedostosowaniem tego odcinka do dużych prędkości.
Ceny biletów przekroczą prawdopodobnie 200 zł w drugiej klasie i kształtować się będą w sposób podobny do tego, który istnieje na rynku lotniczym. Bilety kupione szybciej będą tańsze.
www.alstom.com
www.alstom.com
PENDOLINO TILTING TRAINS TO CUT TRAVEL TIMES/ www.alstom.com