Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. na inwestycje ma zamiar wydać w latach 2013-2015 kwotę ponad 735 mln złotych. Port czeka przebudowa nabrzeża, a także rozbudowa infrastruktury kolejowej i drogowej.
Wczoraj odbyła się konferencja wynikowa Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. Zarząd Spółki podsumował działalność ZMPG S.A. w roku ubiegłym oraz wielkość przeładunków. Zaprezentowano ubiegłoroczną działalność inwestycyjną, a także plany z nią związane na rok obecny.
Janusz Jarosiński, czyli Prezes ZMPG S.A. przekazał informację, że w roku obecnym planuje się wydać około 217 mln złotych, w roku 2014 ponad 302 mln złotych, a w roku kolejnym 216 mln złotych.
Pieniądze w roku obecnym zostaną przekazane między innymi na zagospodarowanie Nabrzeża Bułgarskiego, rozbudowę infrastruktury portowej do obsługi statków RO-RO, infrastrukturę dostępu drogowego i kolejowego do wschodniej części Portu Gdynia, przebudowę Nabrzeża Szwedzkiego, przebudowę Intermodalnego Terminalu Kolejowego Gdynia, pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia.
Do trzech najważniejszych inwestycji superstrukturalnych na 2013 rok zaliczyć można budowę obiektu magazynowego wysokiego składowania w Porcie Zachodnim, budowę magazynu śruty na Nabrzeżu Śląskim oraz budowę magazynu płaskiego dla Bałtyckiego Terminalu Zbożowego. W tym roku planuje się również przebudowę budynku magazynowego, mieszczącego się przy ulicy Polskiej, na budynek biurowy.
W latach kolejnych, czyli 2014-2020 planuje się pogłębienie akwenów wewnętrznych Portu Gdynia do 15,5-16 m, kompleksową przebudowę infrastruktury kolejowej Stacji Gdynia Port oraz budowę publicznego terminalu promowego zlokalizowanego przy Nabrzeżu Polskim.
Tereny i infrastruktura portu obejmuje ponad 500 ha. Na jego terenie działają spółki eksploatacyjne, czyli między innymi Morski Terminal Masowy, Bałtycki Terminal Drobnicowy czy Portowy Zakład Techniczny.