1 stycznia 2013 roku, PKP Intercity wprowadzi nowy cennik. Po raz pierwszy na szeroką skalę przewoźnik zaoferuje klientom ofertę znaną chociażby z linii lotniczych, polegająca na zasadzie wcześniej = taniej. Kupując bilet najwcześniej na 30, a najpóźniej na 7 dni przed podróżą, każdy pasażer otrzyma rabat wynoszący ok. 10 % ceny. W ofercie nie będzie ograniczeń co do liczby sprzedanych biletów, tras czy kategorii pociągów.
Kto pierwszy, ten lepszy
Polacy chcą jeździć pociągami taniej, oczekują prostych, przejrzystych taryf i niższych cen. Takie wnioski płyną m.in. z trwającej jeszcze promocji „Bilet Świąteczny” - w ciągu kilkunastu dni, Intercity sprzedało ponad 19 tys. promocyjnych biletów. Dlatego przewoźnik postanowił wprowadzić na stałe, we wszystkich krajowych pociągach, zasadę wcześniej = taniej. Od stycznia każdy, kto kupi bilet z wyprzedzeniem skorzysta z rabatu wynoszącego ok. 10% ceny podstawowej. Bez żadnych ograniczeń, gwiazdek i klauzuli.
Pasażerowie nie muszą deklarować chęci skorzystania z oferty „Wcześniej”. Jeżeli kupią bilet z odpowiednim wyprzedzeniem, to zniżka będzie uwzględniona automatycznie. Dotyczy to wszystkich kanałów sprzedaży takich, jak: kasy na dworcach, automaty biletowe oraz system online.
Intercity jak linie lotnicze
To zasada dobrze znana z taryf linii lotniczych gdzie rezerwując lot z dużym wyprzedzeniem zapłacimy za bilet mniej niż kupując go tuż przed wylotem.
Wprowadzenie oferty „Wcześniej” to kolejny krok, który przybliża przewoźnika do wdrożenia dynamicznego systemu sprzedaży. Już wkrótce ceny biletów będą uzależnione, podobnie jak w liniach lotniczych, od terminu lub godziny podróży.
Równocześnie z wprowadzeniem oferty „Wcześniej” Intercity zmieni taryfikator cenowy. Przede wszystkim obniży ceny miejscówek z 5 do 3 zł na pociągi Twoje Linie Kolejowe (TLK) oraz ujednolici ceny miejscówek na Express InterCity (EIC) oraz Express (Ex) do 13 zł. Zmienia się także m. in. ceny biletów okresowych, odcinkowych i ofert specjalnych – Biletu Podróżnika oraz Biletu Weekendowego.
Zmiany w Intercity
Uproszczenie taryf to kolejny krok, mający ułatwić życie podróżnym. W tym roku Intercity wprowadziło już e-bilety, które wystarczy okazać konduktorowi na ekranie smartfona lub tabletu. Pasażerowie nie tylko unikają kolejek, ale nie muszą również pamiętać o wydrukowaniu biletu. Z myślą o rodzinach z małymi dziećmi przygotowano specjalne wagony ze Strefą Małego Podróżnika, w której najmłodsi pasażerowie mogą miło spędzić podróż. – Mogę również zapewnić, że to nie nasze ostatnie słowo. Kolejna nowość już na początku lutego – mówi Janusz Malinowski z Intercity.
Wszystkie informacje dotyczące oferty, nowego taryfikatora Przewoźnika oraz połączeń można znaleźć na stronie www.intercity.pl, pod numerem telefonu 19 757 oraz w Centrach Obsługi Klienta PKP Intercity.