18.11.2012 09:32 0

Balticon i Port Gdynia razem rozwijać będą transport szynowy

www.balticon.pl

Zarząd Morskiego Portu Gdynia oraz spółka Balticon, która pełni rolę operatora ruchu kontenerowego w Gdyni podpisały list intencyjny, który odnosi się do budowy oraz obsługi zaplecza kolejowego w nowo budowanym centrum logistycznym.

  • Port Gdynia to jeden z największych polskich portów kontenerowych i od lat sprawdzony partner Balticonu. Dostrzegamy konieczność budowy centrum logistycznego i olbrzymie znaczenie tej inwestycji dla regionu, dlatego też chcemy partycypować w jego powstaniu i późniejszym rozwoju. Podpisanie listu intencyjnego z ZMPG SA daje Balticonowi duże możliwości zagospodarowania infrastruktury kolejowej na dzierżawionym terenie oraz prawo do serwisowania kontenerów dla klientów nowej inwestycji. Nasi wieloletni gdyńscy partnerzy: armatorzy APL, CMA CGM i OOCL sygnalizowali nam zapotrzebowanie na obsługę dodatkowego wolumenu kontenerów w ruchu kolejowym. Cieszymy się, że będziemy mogli szybko i profesjonalnie odpowiedzieć na ich potrzeby, związane z intensywnym rozwojem przewozów kolejowych w rejonie Portu Gdynia. Jest to jednocześnie kolejne w tym roku wydarzenie, umożliwiające zwiększenie skali działalności Balticonu i umocnienie pozycji firmy na rynku TSL – mówi Tomasz Szmid, prezes zarządu Balticon SA.

Podpisane porozumienie wskazuje, że Balticon będzie przez relatywnie długi okres czasu dzierżawić teren wraz ze zbudowaną przez Zarząd Portu infrastrukturą. Firma ta zobowiązała się również do serwisowania potencjalnych klientów korzystających z usług gdyńskiego centrum logistycznego.

  • Zarząd Morskiego Portu Gdynia za główne cele stawia sobie utrzymanie mocnej pozycji portu w basenie Morza Bałtyckiego w ramach europejskiego korytarza transportowego Północ–Południe oraz dalszy rozwój infrastruktury, wyprzedzający działania międzynarodowej konkurencji. Powstanie centrum logistycznego w znaczący sposób wpłynie na wzrost zainteresowania armatorów naszymi usługami. Z kolei współpraca z naszym wieloletnim partnerem – Balticonem, największym w Polsce dostawcą serwisu kontenerowego – pozwoli na dalszy wzrost dostępności portu od strony zaplecza. Zamierzamy zrealizować tę inwestycję jak najszybciej, by przystąpić do efektywnej eksploatacji nowego centrum logistycznego – mówi Janusz Jarosiński, prezes zarządu ZMPG SA.

Bocznica kolejowa dla nowego centrum wynika z zapotrzebowania trzech armatorów kontenerowych, którzy obsługują wolumen kolejowy w Gdyni, czyli CMA CGM, APL, OOCL. Firmy te już od bardzo dawna są partnerami biznesowymi Zarządu gdyńskiego Portu oraz Balticonu.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...