Już ponad 200 sklepów zadeklarowało udział w Dniu Darmowej Dostawy 2012, który odbędzie się 3 grudnia tego roku.
W tym roku eKomercyjnie.pl po raz trzeci organizuje Dzień Darmowej Dostawy. Akcja Dzień Darmowej Dostawy ma zachęcić Polaków do zakupów przez Internet i postrzegania ich jako wygodnej, bezpiecznej oraz atrakcyjnej cenowo formy zakupów. Celem akcji jest także zachęcenie sklepów do oferowania konsumentom elastycznych form dostawy.
W czasie Dnia Darmowej Dostawy sklepy uczestniczące w akcji oferują wszystkim swoim klientom darmową dostawę zamówień, niezależnie od sposobu płatności i metody dostawy.
Pomysł Dnia Darmowej Dostawy (DDD) jest inspirowany akcją Free Shipping Day, która od 2008 roku jest organizowana w Stanach Zjednoczonych. Zeszłoroczna edycja tej akcji przyciągnęła dokładnie 1846 sklepów. W Polsce na pomysł zorganizowania Dnia Darmowej Dostawy wpadł Krzysztof Bartnik - redaktor naczelny serwisu eKomercyjnie.pl.