Terminal DCT Gdańsk wraz z PKP Cargo i PKP LHS stworzy cotygodniowy serwis na Ukrainę i do Moskwy. Dzięki kolejnemu stałemu połączeniu kolejowemu nastąpi wzrost obrotów, a co za tym idzie do budżetu wpłyną zyski z pobranego cła.
Już wiadomo, że DCT będzie wysyłało kontenery zza wschodnią granicę Polski. Trafią one do Moskwy i na Ukrainę. W ten sposób nastąpi wcielenie w życie pomysłu obecnego ministra transportu, który polega na stworzeniu przez przewoźników kolejowych oraz porty wspólnej spójnej oferty.
Taka polityka polegać winna na przedstawianiu kompleksowego łańcucha dostaw, nawet z głębi kraju, który trafi do klientów z Azji. Pozwoli to na nawiązanie regularnej współpracy z domniemanymi inwestorami. Dzięki temu także trójmiejskie porty staną się bardziej konkurencyjne.
Jak podaje portal rynekinfrastruktury.pl w tej chwili DCT realizuje kilka projektów, które dotyczą międzynarodowych połączeń intermodalnych. Jednym z nich jest pociąg kontenerowy do Moskwy przez Obwód Kaliningradzki. Okazuje się, że już w lipcu został podpisany list intencyjny PKP Cargo i RŻD, który dotyczył powołania do życia takiego środka transportu. W ten sposób 1 grudnia powinien ruszyć cotygodniowy serwis do Rosji.
Dzięki PKP LHS serwis kontenerowy wykorzystywać będzie konkretne terminale kontenerowe, które położone są przy szerokim torze.
Okazuje się, że na większych dystansach to właśnie transport morski i kolejowy jest najbardziej ekologiczną metodą przewozu towarów.