04.12.2024 11:22 6 Redakcja

Krzysztof Pstrong nowym prezesem Fundacji – Fundusz Telewizji Lokalnych

mat.pras.

Fundacja, powołana w 2020 roku z inicjatywy Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej, wybrała nowe władze. Powołano radę i zarząd fundacji, w skład których wchodzą doświadczeni eksperci branży medialnej w tym przedstawicielka Twojej Telewizji Morskiej. Fundacja skupia się na kluczowych wyzwaniach stojących przed mediami lokalnymi.

Nowym prezesem zarządu został Krzysztof Pstrong, dyrektor generalny PIKE. Funkcję wiceprezesa objęła Anna Kobielska-Okrój z Telewizji Proart. W skład zarządu weszli również: Bogumiła Orzechowska z Telewizji Suwałki, Patrycja Jankowska z TV ASTA oraz Patrycja Drewa z Twojej Telewizji Morskiej.

Przewodniczącą rady została Barbara Mrozińska-Badura z TV Toya, a funkcję sekretarza objął Krzysztof Szydłowski z Telewizji WTK. Członkami rady zostali: Bogdan Łaga – prezes PIKE, Jerzy Straszewski – honorowy prezes PIKE, Włodzimierz Zieliński z Telewizji Kablowej Świdnik oraz Anita Granda-Zilz z TVK SM w Grudziądzu.

Nowy impuls dla mediów lokalnych

Nowy zarząd Fundacji - Fundusz Telewizji Lokalnych przede wszystkim będzie kontynuował główny cel działalności, czyli wzmocnienie pozycji telewizji lokalnych w Polsce. To właśnie one odgrywają kluczową rolę w pełnieniu misji publicznej na poziomie lokalnym. Informują, budują społeczeństwo obywatelskie, wspierają przedsiębiorczość i promują wartości demokratyczne. Dbają o standardy sprawdzonych i rzetelnych informacji, szczególnie w mniejszych ośrodkach miejskich oraz na wsiach.

Fundacja podjęła już pierwsze kroki, by zaangażować się w konsultacje dotyczące powstania Funduszu Wsparcia Mediów Lokalnych. Projekt ten, omawiany w środowiskach medialnych i politycznych, zakłada wsparcie finansowe dla lokalnych nadawców, co mogłoby zabezpieczyć ich przyszłość oraz umożliwić dalszy rozwój.

Dlaczego telewizje lokalne potrzebują wsparcia?

Media lokalne są nie tylko źródłem informacji o najbliższym otoczeniu, ale także miejscem promowania lokalnych inicjatyw społecznych, przedsiębiorczości, wydarzeń kulturalnych oraz sportowych. Niestety, w obliczu rosnących kosztów produkcji oraz zmniejszających się wpływów reklamowych, wiele z nich stoi na krawędzi przetrwania. Fundusz Wsparcia Mediów Lokalnych, zapowiadany jako element nowej ustawy medialnej, może być ratunkiem dla ich działalności misyjnej w lokalnych społecznościach.

Fundacja wzywa do wspólnego działania na rzecz pomocy telewizjom lokalnym. Władze fundacji podkreślają, że bez odpowiedniego wsparcia publicznego, nadawcy nie będą w stanie realizować swojej misji i spełniać oczekiwań obywateli.

Telewizje lokalne są głosem mieszkańców. Dzięki nim społeczności mają realny wpływ na to, co dzieje się wokół nich. Naszym zadaniem jest sprawić, aby ten głos był słyszalny jeszcze wyraźniej – mówi Krzysztof Pstrong, prezes fundacji Fundusz Telewizji Lokalnych.

Co dalej?

Fundacja zapowiada intensywną pracę nad budowaniem dialogu z przedstawicielami władz państwowych oraz dalsze konsultacje w sprawie Funduszu Wsparcia Mediów Lokalnych.

Nadchodzące miesiące będą kluczowe dla przyszłości lokalnych nadawców i roli, jaką pełnią w demokratycznym społeczeństwie.

Jeśli nowe prawo medialne i wsparcie finansowe wejdą w życie, będzie to znaczący krok w kierunku stabilizacji i rozwoju, nie tylko samych telewizji lokalnych, ale jakości demokracji w Polsce.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...