04.11.2022 07:40 0 Materiał Partnera Materiał partnera

Agencja HR – wsparcie dla firm czy już konieczność?

Materiał Partnera

Nowoczesna agencja HR to we współczesnych realiach nie tylko firma, która zrekrutuje dla nas pracowników. Same metody pozyskiwania kandydatów są dziś bardzo zaawansowane i wymagają nowych, coraz skuteczniejszych narzędzi. Human Resources to w wielu przypadkach obszar, który może zaważyć o atrakcyjności i konkurencyjności całej firmy, dlatego wymaga się od niego innowacyjnych rozwiązań. W jakich sytuacjach wsparcie agencji HR może okazać się niezbędne?

Trudne procesy rekrutacyjne

Pozyskanie wykwalifikowanego pracownika nigdy nie było tak skomplikowane, jak dzisiaj - i to wcale nie dlatego, że nie ma takich kandydatów. Wręcz przeciwnie, specjaliści z różnych dziedzin wciąż podnoszą swoje kompetencje i zdobywają doświadczenie przy ciekawych projektach, ale obecnie to pracodawcy muszą o nich walczyć. Procesy rekrutacyjne, w których trzeba docierać do pasywnych kandydatów wielokrotnie przerastają możliwości wewnętrznych działów HR lub powodują niepotrzebne przeciążenie. Dlaczego warto zastosować outsourcing w przypadku rekrutacji? Jakie są zalety współpracy z agencją HR (https://hrk.pl) w tym zakresie?

• Profesjonalna agencja HR, taka jak HRK, posiada duże doświadczenie w profilowaniu i selekcji kandydatów.

• Duże agencje HR, takie jak HRK, posiadają własne bazy najlepszych kandydatów, dzięki czemu firma uzyskuje dostęp do pracowników, do których nie dotarłaby samodzielnie.

• Rekruterzy zatrudnieni w takiej agencji, jak HRK, mogą pomóc w ustaleniu adekwatnego wynagrodzenia dla kandydata oraz negocjacjach warunków współpracy.

• Dzięki znajomości nowoczesnych narzędzi, proces rekrutacyjny prowadzony przez agencję HR jest szybszy i bardziej efektywny.

Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru

Employer branding, czyli budowanie marki atrakcyjnego pracodawcy, to strategia działania na pograniczu HR oraz marketingu. Udany employer branding jest tym, co przyciąga do firmy najlepszych kandydatów i pozwala zatrzymać pracowników. Jeżeli przedsiębiorstwo boryka się z rotacją czy nieskutecznymi rekrutacjami, to znak, że potrzeba mu wsparcia właśnie w zakresie budowania marki. Opracowanie takiej polityki można oczywiście powierzyć wewnętrznemu działowi zarządzania zasobami ludzkimi, jednak najczęściej potrzebne będą rozwiązania, które trzeba wprowadzić natychmiastowo. Agencja HR, specjalizująca się w employer brandingu, może zaproponować gotowe i skuteczne narzędzia, na których przedsiębiorstwo skorzysta od razu.

Outsourcing kadr i płac

Coraz więcej przedsiębiorstw docenia zalety outsourcingu. Wydzielenie na zewnątrz różnych obszarów działalności firmy, które nie są dla niej kluczowe, a jednak potrzebne, okazuje się efektywnym i ekonomicznym rozwiązaniem. Tak dzieje się np. w przypadku administracji wynagrodzeniami i zarządzaniem dokumentacją pracowniczą. Nie każdy przedsiębiorca chce inwestować we własny dział kadr i płac, którego utrzymanie generuje duże koszty. Jednocześnie profesjonalna obsługa tego obszaru jest niezbędna dla funkcjonowania firmy. Nie każda agencja HR oferuje outsourcing kadrowo-płacowy. Duża firma, taka jak HRK, może natomiast dostarczyć narzędzia, które pozwolą prowadzić świadomą politykę personalną.


Czytaj również: