04.11.2022 07:40 0 Materiał Partnera Materiał partnera
Nowoczesna agencja HR to we współczesnych realiach nie tylko firma, która zrekrutuje dla nas pracowników. Same metody pozyskiwania kandydatów są dziś bardzo zaawansowane i wymagają nowych, coraz skuteczniejszych narzędzi. Human Resources to w wielu przypadkach obszar, który może zaważyć o atrakcyjności i konkurencyjności całej firmy, dlatego wymaga się od niego innowacyjnych rozwiązań. W jakich sytuacjach wsparcie agencji HR może okazać się niezbędne?
Pozyskanie wykwalifikowanego pracownika nigdy nie było tak skomplikowane, jak dzisiaj - i to wcale nie dlatego, że nie ma takich kandydatów. Wręcz przeciwnie, specjaliści z różnych dziedzin wciąż podnoszą swoje kompetencje i zdobywają doświadczenie przy ciekawych projektach, ale obecnie to pracodawcy muszą o nich walczyć. Procesy rekrutacyjne, w których trzeba docierać do pasywnych kandydatów wielokrotnie przerastają możliwości wewnętrznych działów HR lub powodują niepotrzebne przeciążenie. Dlaczego warto zastosować outsourcing w przypadku rekrutacji? Jakie są zalety współpracy z agencją HR (https://hrk.pl) w tym zakresie?
• Profesjonalna agencja HR, taka jak HRK, posiada duże doświadczenie w profilowaniu i selekcji kandydatów.
• Duże agencje HR, takie jak HRK, posiadają własne bazy najlepszych kandydatów, dzięki czemu firma uzyskuje dostęp do pracowników, do których nie dotarłaby samodzielnie.
• Rekruterzy zatrudnieni w takiej agencji, jak HRK, mogą pomóc w ustaleniu adekwatnego wynagrodzenia dla kandydata oraz negocjacjach warunków współpracy.
• Dzięki znajomości nowoczesnych narzędzi, proces rekrutacyjny prowadzony przez agencję HR jest szybszy i bardziej efektywny.
Employer branding, czyli budowanie marki atrakcyjnego pracodawcy, to strategia działania na pograniczu HR oraz marketingu. Udany employer branding jest tym, co przyciąga do firmy najlepszych kandydatów i pozwala zatrzymać pracowników. Jeżeli przedsiębiorstwo boryka się z rotacją czy nieskutecznymi rekrutacjami, to znak, że potrzeba mu wsparcia właśnie w zakresie budowania marki. Opracowanie takiej polityki można oczywiście powierzyć wewnętrznemu działowi zarządzania zasobami ludzkimi, jednak najczęściej potrzebne będą rozwiązania, które trzeba wprowadzić natychmiastowo. Agencja HR, specjalizująca się w employer brandingu, może zaproponować gotowe i skuteczne narzędzia, na których przedsiębiorstwo skorzysta od razu.
Coraz więcej przedsiębiorstw docenia zalety outsourcingu. Wydzielenie na zewnątrz różnych obszarów działalności firmy, które nie są dla niej kluczowe, a jednak potrzebne, okazuje się efektywnym i ekonomicznym rozwiązaniem. Tak dzieje się np. w przypadku administracji wynagrodzeniami i zarządzaniem dokumentacją pracowniczą. Nie każdy przedsiębiorca chce inwestować we własny dział kadr i płac, którego utrzymanie generuje duże koszty. Jednocześnie profesjonalna obsługa tego obszaru jest niezbędna dla funkcjonowania firmy. Nie każda agencja HR oferuje outsourcing kadrowo-płacowy. Duża firma, taka jak HRK, może natomiast dostarczyć narzędzia, które pozwolą prowadzić świadomą politykę personalną.