21.09.2022 11:16 0 Materiał Partnera Materiał partnera
SEO i SEM to dwa podobne pojęcia, które nie zawsze rozróżniane są przez osoby tworzące treści w internecie, w tym mające własne witryny internetowe. Wiąże się to między innymi z faktem, że by zrozumieć je, należy dowiedzieć się co dokładnie kryje pod skrótami. Zwrócenie na to uwagi to już część drogi do sukcesu, na końcu której czeka dobrze zoptymalizowana i dynamicznie rozwijająca się witryna, którą czytelnicy z łatwością mogą wyszukać w przeglądarce. Dlatego warto zainteresować się tym specyficznym rodzajem marketingu, który sukcesywnie stosowany może przynieść ogromne korzyści właścicielom stron internetowych.
Czym jest SEM?
SEM, czyli Search Engine Marketing to pojęcie wyjątkowo pojemne, obejmujące również działania w ramach SEO. W jego skład wchodzą wszystkie działania wykonywane za pośrednictwem marketingu internetowego. Kiedy już strona zostaje poprawiona pod względem widoczności w wyszukiwaniach (SEO), następują działania związane konkretnie z SEM. Mają one na celu pozyskanie jeszcze większego ruchu na stronie poprzez dobranie odpowiednich reklam internetowych.
Jeszcze niedawno można było spotkać się z informacją, że jeśli chodzi o SEM, najskuteczniejsze są Google Ads. Marketing jest jednak dynamiczny. Działania w ramach konkretnych procesów wciąż się zmieniają. Dotyczy to również marketingu internetowego. Współcześnie SEM obejmuje zarówno reklamy Google, jak i YouTube, Facebook czy pojawiające się w innych social mediach. Dlatego osoba zainteresowana SEM/SEO powinna być otwarta na zmiany i liczyć się z faktem, że działania, które w przeszłości skutkowały zwiększeniem ruchu na stronie i wyższym pozycjonowaniem jej w przeglądarkach, szybko mogą zostać zastąpione innymi czynnościami,
Czym jest SEO?
SEO, czyli Search Engine Optimization, to proces, w wyniku którego witryny uzyskują wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja strony wiąże się z wieloma czynnościami, które należy wykonać, by boty uznały stronę za wartościową i godną wyświetlenia jak najwyżej.
By witryna prezentowała się jak najlepiej, należy wykonać szereg działań, w których skład wchodzą między innymi stworzenie audytu SEO, analiza działań konkurencji, poprawieniu warstwy technicznej strony czy zadbanie o odnośniki hipertekstowe i inne linki, znajdujące się na stronie. Boty analizują wiele elementów, po czym decydują, jak wartościowa jest strona, a co z tym związane – jak wysoko powinna być wyświetlana.
Jakie korzyści płyną ze stosowania się do zasad SEM/SEO?
Zainteresowanie procesami SEM i SEO może znacząco wpłynąć na rozwój biznesu. Prawdą jest to, że same efekty są rozłożone w czasie, warto zauważyć jednak, że są one również trwałe. Internetowe działania internetowe wpływają na znaczący wzrostu ruchu na stronie i zaangażowanie czytelników w prezentowane treści. Ponadto już samo stworzenie audytu może znacząco wpłynąć na rozwój witryny – analiza ta pokaże, jakie błędy są popełniane oraz jak je naprawić.
Warto zauważyć jednak, że samemu trudno byłoby w pełni zrozumieć funkcjonowanie botów, znaleźć konkretne kryteria oceny strony, przeanalizować działania konkurencji i wykonać mnóstwo innych działań. Dlatego warto zastanowić się nad oddaniem witryny pod opiekę specjalisty. Jedną z firm zajmujących się marketingiem internetowym jest firma https://cwierkaja.pl. Oferuje ona nie tylko bezpośrednią pomoc w rozwoju i promowaniu witryny, lecz także na ich stronie internetowej można znaleźć wiele wartościowych informacji, na przykład na temat tego czym jest SEM https://cwierkaja.pl/sem/ i co zrobić, by wraz SEO zagwarantowali sukces witrynie.