28.02.2022 11:03 0 Materiał Partnera Materiał partnera

Jak stworzyć ciekawą etykietę na butelkę?

Materiał Partnera

Etykieta na butelce ma informować klienta o ważnych rzeczach związanych z danym napojem, a także go reklamować. Warto zwrócić szczególną uwagę na jej marketingowy charakter. Aby przyciągnęła uwagę konsumentów, musi być dobrze dopasowana do typu produktu oraz grupy docelowej, do której jest on kierowany.

Komu zlecić przygotowanie etykiet na butelki?

Etykiety na butelki powinny być przygotowane w profesjonalny sposób – stanowi to gwarancję ich wysokiej jakości. Produkcję najlepiej więc zlecić zewnętrznej firmie poligraficznej, która specjalizuje się w realizacji takich projektów. Warto zwrócić się do drukarni cyfrowej – drukowanie etykiet na butelki drukowanie etykiet na butelki przy zastosowaniu najbardziej zaawansowanych technologii pozwala na ich personalizację, co powinno być ważnym elementem działań marketingowych. Należy przy tym pamiętać, aby wybrać przedsiębiorstwo, którego usługi odpowiadają naszym potrzebom. Etykiety na butelki mogą mieć bowiem różne rodzaje – oprócz standardowych samoprzylepnych naklejek do wyboru są również etykiety termokurczliwe, które sprawdzą się do zadań specjalnych.

Jak zaprojektować etykietę, która przykuje wzrok klientów?

Projektując etykietę na butelkę, należy przede wszystkim pamiętać o tym, że jej wizualna prezentacja musi odpowiadać rodzajowi towaru, na którym ma się znaleźć. Powinna także trafiać bezpośrednio w gust docelowej grupy klientów, do której kierowany jest produkt. Aby lepiej poznać upodobania i potrzeby odbiorców, firmy mogą nie tylko śledzić poczynania konkurencji, lecz także np. robić badania wśród konsumentów.

Na całokształt wyglądu etykiety na butelce składa się wiele elementów. Podczas przygotowywania jej projektu trzeba więc zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii. Są to:

  • odpowiedni kolor – aby etykieta przyciągała wzrok, musi mieć odpowiednią kolorystykę. Warto przy tym pamiętać, że konkretne odcienie mogą wywoływać z odbiorcach określone reakcje (przykładowo czerwony i pomarańczowy działają pobudzająco, niebieski wprowadza poczucie spokoju, harmonii i zaufania, zielony sprzyja rozluźnieniu i kojarzy się z naturą, a czarny przywodzi na myśl elegancję i luksus);

  • przyciągający uwagę kształt – typowa etykieta jest prostokątna, ewentualnie okrągła lub owalna. Współczesne technologie pozwalają jednak na przygotowanie jej w nawet bardzo fantazyjnych kształtach. O ile produkt jest kierowany do odbiorców, którzy lubią innowacje i przepadają za nietypowymi rozwiązaniami, można pokusić się o odrobinę szaleństwa w tym względzie;

  • ciekawa szata graficzna – kluczem do sukcesu podczas tworzenia etykiety jest zaprojektowanie takich elementów graficznych, które będą odnosić się do produktu, marki lub jej odbiorców. Ważnym zabiegiem może być przy tym personalizacja;

  • interesujące zdobienia – projektując etykietę, warto pomyśleć, w jaki sposób można ją uszlachetnić i tym samym jeszcze bardziej zwrócić uwagę konsumentów. Typowymi rozwiązaniami są m.in. lakierowanie, laminacja czy złocenia.

Przygotowując etykiety na butelki, trzeba też pamiętać o tym, że powinny one być spójne z identyfikacją marki. Przykładowo, jeśli firma produkuje luksusowe alkohole, których opakowania są zazwyczaj utrzymane w stonowanej, ciemnej kolorystyce z eleganckimi zdobieniami, stworzenie nagle wielobarwnej i jaskrawej etykiety może popsuć cały wypracowany do tej pory wizerunek.


Czytaj również: