02.10.2017 16:31 1 Redakcja/gdynia.pl
Gdynię najchętniej odwiedzają Pomorzanie i mieszkańcy województwa mazowieckiego, a kumulacja ruchu turystycznego, który każdego roku wzrasta, następuje tutaj w sierpniu. To tylko część podsumowania sezonu, jakiego dokonano podczas konferencji „Turystyka w Gdyni”.
Włodarze Gdyni mogą mieć powody do zadowolenia. Wiele wskazuje na to, że tegoroczny sezon był bardzo udany pod względem liczby gości odwiedzających miasto. Na pewno w pierwszych ośmiu miesiącach 2017 roku Gdynię odwiedziło więcej turystów niż przed rokiem. Podczas konferencji „Turystyka w Gdyni”, która odbyła się 27 września, nie zabrakło też dość zaskakujących danych.
Okazało się m.in., że liczba amerykańskich turystów jest dwukrotnie większa niż Szwedów. Najliczniejszą grupą turystów zagranicznych są Niemcy, co akurat nie musi dziwić. Interesujące są natomiast dane dotyczące krótkotrwałych pobytów. Okazuje się, że mieszkańcy Mazowsza znacznie częściej odwiedzają Gdynię niż osoby zamieszkujące województwa sąsiadujące z Pomorzem – warmińsko-mazurskie i kujawsko-pomorskie.
Fot. gdynia.pl
Fot. gdynia.pl
Fot. gdynia.pl
Fot. gdynia.pl
Fot. gdynia.pl
Jak przekonują władze Gdyni, za sukcesem turystycznym miasta stoi praca nad jego wizerunkiem, ale nie tylko. Kluczowe znaczenia mają też przemiany gospodarcze z minionych kilkunastu lat czy współpraca z mediami, w tym również zagranicznymi.
– Miasto, do niedawna postrzegane jako przemysłowe, obecnie dywersyfikuje się gospodarczo. Wpływ na to mają też miejskie inwestycje turystyczne, m.in.: nowa siedziba Muzeum Miasta, Muzeum Emigracji, kolejka na Kamienną Górę, prywatne inwestycje, takie jak obiekt Quadrille czy hotel Marriott, modernizacja istniejących obiektów hotelowych, a przede wszystkim to, co w branży usług określa się jako najważniejsze. Mowa tu o profesjonalizmie kadry turystycznej, jakości obsługi gościa, fachowości w przygotowaniu wydarzeń i konferencji itd. – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Największe atrakcje turystyczne Gdyni w okresie od stycznia do września 2017 roku odwiedziły łącznie ponad 923 tysiące turystów. Najchętniej odwiedzano Akwarium Gdyńskie (ponad 412 tysięcy), które ma już ugruntowaną pozycję. Coraz więcej osób odwiedza też stosunkowo nowe miejsce, jakim jest Centrum Nauki Experyment (ponad 184 tysiące). Muzeum Marynarki Wojennej przyjęło ponad 131 tysięcy gości, a Dar Pomorza – ponad 123 tysięcy.
W 2017 roku nie zabrakło w Gdyni również dużych imprez sportowych, które przyciągnęły tłumy.
– Korzystają na tym również mieszkańcy, którzy – jeśli sami nie startują – mogą z najbliższej odległości podziwiać zmagania na najwyższym poziomie – zauważa Marek Łucyk, dyrektor Gdyńskiego Centrum Sportu.
Od września 2017 roku z gdyńskich imprez skorzystało ponad 334 tysięcy osób, z czego większość zjawiła się na Gdynia AeroBaltic (ok. 200 tysięcy). Ponad stutysięczną publikę miały dwie inne, duże imprezy – Enea Ironman Gdynia i Volvo Gdynia Sailing Days.