10.10.2016 08:53 0 materiały prasowe Artykuł sponsorowany

Konkurs czy loteria – co lepsze dla Twoich klientów i dla Ciebie?

Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż i wzmocnić zaangażowanie klientów? Postaw na profesjonalnie zorganizowany konkurs konsumencki lub loterię promocyjną albo audiotekstową. To sposoby bardzo efektywne, chociaż wiele osób ma swoje obawy przed ich przeprowadzaniem. Niesłusznie.

Klienci lubią czuć nutkę rywalizacji, dreszcz niepewności i oczekiwanie na potencjalną wygraną. Przywiązuje ich to do marki i daje szansę na zdobycie atrakcyjnych nagród. Zanim jednak zdecydujesz, czy wolisz przeprowadzić konkurs czy loterię, zapoznaj się z wadami i zaletami obu tych rozwiązań.

Loteria z równymi szansami

W loteriach promocyjnych i audiotekstowych o przydziale nagród decyduje przypadek, czyli wszyscy uczestnicy takiej loterii mają równe szanse na wygraną. Ograniczamy tym samym udział nieuczciwych graczy, co ma znaczenie przy budowaniu zaangażowania innych osób biorących udział w zabawie. Warto jednak pamiętać, że przygotowanie loterii pod względem prawnym trwa dłużej niż zorganizowanie konkursu i jest tu więcej haczyków prawnych, o których trzeba pamiętać (np. zgłoszenie rozpoczęcia i zakończenia loterii w Urzędzie Celnym, uzyskanie zgody na jej przeprowadzenie czy zapewnienie przez cały okres trwania loterii nadzoru osoby posiadającej stosowne świadectwo wydawane przez Ministerstwo Finansów).

Konkurs dla kreatywnych

Konkursy konsumenckie i handlowe są idealne do szybkiego wsparcia sprzedaży. Nie wymagają zbyt dużo formalności, łatwo je przygotować i przeprowadzić.  O ile o przyznaniu nagród w loterii decyduje szczęście, w przypadku konkursu częściej trzeba się wykazać wiedzą lub podejściem kreatywnym. Zanim więc zdecydujesz się na takie rozwiązanie, zastanów się, czy Twoja grupa docelowa będzie chętna do wzięcia udziału w skonstruowanymi przez Ciebie konkursie. Pamiętaj też o stworzeniu odpowiedniego regulaminu, by przygotować się na każdą ewentualność. Zadbaj o odpowiedni dobór nagród, proporcjonalny do wysiłku włożonego w przystąpienie do rywalizacji. Jeśli zadanie będzie skomplikowane, a nagroda tego nie odzwierciedli, konkurs nie zyska uznania w oczach klientów.

Zdaj się na ekspertów

Zarówno podczas organizowania loterii promocyjnych, jak i konkursów konsumenckich czy handlowych warto pamiętać o wielu niuansach. Sodexo (http://sodexolojalnosc.pl/) oferuje pełne wsparcie – od kwestii formalno-prawnych, strategii i kreacji po wdrożenie i obsługę. Do Twojej dyspozycji będzie bogaty katalog nagród, a Sodexo weźmie na siebie pełną logistykę wraz z magazynowaniem, konfekcjonowaniem i wysyłką do uczestników. Zajmie się także kreacją materiałów promocyjnych do radia, telewizji, internetu, prasy czy outdooru. Ty zbierzesz tylko pozytywne efekty tak przeprowadzonej kampanii.

Jedno jest pewne – warto przeprowadzać konkursy i loterie dla swoich klientów, ale warto to robić z głową!


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...